WOM 1.1 - Przerejestrowanie pojazdu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | pojazdy, dowody rejestracyjne, transport |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Obsługi Mieszkańców |
Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Obsługi Mieszkańców
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 25, 87-100 Toruń ;
sala operacyjna na I piętrze
Telefon: 56 611 88 50 - sekretariat ,56 611 88 67
W Wydziale Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Torunia został uruchomiony sms-owy system umawiania wizyt dotyczących spraw związanych z rejestracją pojazdów, a więc samej rejestracji, wymiany dowodu rejestracyjnego, dokonania zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym, uzyskania wtórnika dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu.
System nosi nazwę MOJE AUTO SMS i polega na wysłaniu na numer
799 448 018
wiadomości SMS z danymi pojazdu, którego ma dotyczyć wizyta w WOM.
W wiadomości SMS należy podać wyłącznie:
- numer rejestracyjny pojazdu - zarejestrowanego na terytorium RP;
- numer VIN pojazdu, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy.
Po wysłaniu wiadomości SMS z numerem rejestracyjny lub numerem VIN pojazdu, klient otrzyma wiadomość SMS potwierdzającą przyjęcie zgłoszenia.
Pracownik Urzędu Miasta Torunia w ciągu 3 dni roboczych od dnia wysłania zgłoszenia, w godzinach między 8:00 a 17:00 skontaktuje się telefonicznie z klientem, w celu wyznaczenia terminu wizyty w Wydziale. Rozmowy są rejestrowane w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług.
W przypadku wydłużenia terminu pierwszego kontaktu, klient otrzyma wiadomość SMS, z informacją o przewidywanym terminie kontaktu.
Podczas rozmowy telefonicznej pracownik Urzędu Miasta Torunia pobiera od zgłaszającego imię i nazwisko w celu dokończenia procesu rejestracji. Po ustaleniu terminu wizyty klient otrzymuje wiadomość SMS, w której potwierdzany jest termin oraz miejsce wizyty. Klient otrzyma również link z opisem procedury rejestracji pojazdu.
W przypadku dwóch nieskutecznych prób kontaktu (klient nie odbierze), osoba ta otrzyma za pośrednictwem wiadomość SMS informację o przeprowadzonych próbach i informację o terminie kolejnej, ostatniej próby kontaktu telefonicznego. Jeśli po wyczerpaniu powyższej ścieżki postępowania klient nie odbierze telefonu, pracownik Urzędu Miasta Torunia wyznaczy termin na realizację sprawy, który zostanie wysłany do klienta w formie wiadomości SMS. Klient zobowiązany jest do potwierdzenia w przeciągu 24 h wyznaczonego terminu wizyty, zgodnie z instrukcją wskazaną w wiadomości SMS. Po potwierdzeniu wizyty, klient otrzymuje wiadomość SMS z potwierdzeniem terminu wizyty. W przypadku niepotwierdzenia w przeciągu 24 h terminu wizyty, klient otrzyma wiadomość SMS z informacją o braku potwierdzenia wizyty oraz anulacji zgłoszenia.
Umówiona wizyta dotyczyć może tylko i wyłączenie pojazdu wskazanego w wiadomości SMS. Nie dopuszcza się zamiany pojazdu wskazanego w wiadomości SMS na inny pojazd.
Uwaga – ważna informacja !
Pojazdy zarejestrowane na terenie Polski, które zostały zakupione lub sprzedane od 01.07.2021r. podlegają zgłoszeniu odpowiednio nabyciu lub zbyciu w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy lub wystawienia faktury.
Złożenie wniosku o rejestrację pojazdu już zarejestrowanego na terenie Polski jest równoznaczne ze zgłoszeniem jego nabycia,
w przypadku niedotrzymania terminu zgłoszenia nabycia pojazdu, Urząd będzie zobowiązany do nałożenia kary pieniężnej w wysokości
od 200 do 1000 zł.
Zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu można dokonać elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP, przesłać pocztą lub wrzucić do urny znajdującej się przed wejściem do Wydziału Obsługi Mieszkańców.
Do zgłoszenia należy dołączyć kserokopię umowy lub faktury.
Zgłoszenie nabycia nie jest równoznaczne z wnioskiem o rejestrację pojazdu.
Podstawa prawna
Art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022r. , poz. 988 z późn. zm.)
§ 2 ust 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów wymagań dla tablic oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
( Dz. U. 2022r., poz. 1847)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22.12.2003r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 20222r. poz.1 848)
Dokumenty od wnioskodawcy - Wniosek o rejestrację według załączonego wzoru
- Dowód rejestracyjny
- Dowód własności pojazdu
- Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane
- Tablice rejestracyjne
- Dowód osobisty - przy stawiennictwie osobistym
- Polisa OC - przy odbiorze stałego dowodu rejestracyjnego
Wymagane opłaty:
Informacja dotycząca wysokość poszczególnych opłat znajduje się poniżej:
POJAZD NOWY LUB ZAREJESTROWANY W POLSCE:
Opłata za przerejestrowanie w przypadku nowych tablic rejestracyjnych:
Samochód - 161,50 zł
Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy - 121,50 zł
Motocykl - 121,50 zł - w przypadku pozostawienia dotychczasowych tablic rejestracyjnych z pozwoleniem czasowym:
Samochód - 81,50 zł
Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy - 81,50 zł
Motocykl - 81,50 zł - bez pozwolenia czasowego
Samochód - 67,50 zł
Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy - 67,50 zł
Motocykl - 67,50 zł - w przypadku indywidualnych tablic rejestracyjnych (bez czasowych)
Samochód - 1081,50 zł
Motocykl - 581,50 zł
Opłaty komunikacyjne wnosimy na konto Urzędu Miasta Torunia o numerze:
33 1160 2202 0000 0002 7221 2086
W tytule wpisać: opłata komunikacyjna
Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku pod warunkiem kompletności dokumentów, z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu (czas oczekiwania na wyprodukowanie i dostarczenie dowodu rejestracyjnego z Warszawy ok. 30 dni).
Tryb odwoławczy
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
Uwagi
Wniosek można złożyć osobiście w siedzibie Wydziału lub elektronicznie za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta Torunia