BTCM 19.5 - Udostępnienie terenu na drogach wewnętrznych Zespołu Staromiejskiego w Toruniu na organizację wydarzeń plenerowych (wykaz ulic w treści Karty Mieszkańca)
Wersja strony w formacie XML| Kategoria sprawy | nieruchomości, mieszkania, lokale |
|---|---|
| Komórka odpowiedzialna | Biuro Toruńskiego Centrum Miasta |
Jednostka prowadząca sprawę:
Biuro Toruńskiego Centrum Miasta
Adres: ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 87 36, e-mail: starowka@um.torun.pl
Wykaz ulic: ul. Rynek Staromiejski, ul. Różana, ul. Szeroka, ul. Królowej Jadwigi, ul. Chełmińska, ul. Rynek Nowomiejski, ul. Wielkie Garbary, ul. Żeglarska, ul. Panny Marii, ul. Ducha Św., ul. Kopernika, ul. Łazienna, ul. Most Pauliński, ul. Szewska, ul. Szczytna, ul. Podmurna
Podstawa prawna:
- Art. 30 ust.2 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713),
- Ustawa z 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2018r. poz. 1870, z 2019 r. poz. 2171),
- Ustawa z 24 lipca 2015 roku Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. z 2019 r. poz. 631),
- Ustawa z 14 marca 2014 roku o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 756) oraz stosowne uchwały Rady Miasta Torunia,
- Uchwała Nr 391/16 Rady Miasta Torunia z 8 września 2016 r.,
- Uchwała Nr 639/17 Rady Miasta Torunia z 7 września 2017 r.,
- Uchwała Nr 74/19 Rady Miasta Torunia z 7 marca 2019 r.,
- Uchwała Nr 344/20 z 27 lutego 2020 r.,
- Uchwała Nr 700/21 z 9 września 2021 r.,
- Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Torunia, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia Nr 378 Prezydenta Miasta Torunia z 30 października 2013 r.
- Zarządzenie nr 128 PMT z 11 czerwca 2024 r. w sprawie określenia zasad udostępniania dróg wewnętrznych na organizację wydarzeń plenerowych.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych w Urzędzie Miasta Torunia - Biuro Toruńskiego Centrum Miasta
Zgodnie z treścią art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L.2016.119.1) zwanego dalej „RODO” informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Torunia, z siedzibą w Toruniu przy ul. Wały Generała Sikorskiego 8.
2) W sprawach związanych z ochroną danych osobowych i realizacji praw należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych e-mail: iod@um.torun.pl, telefonicznie: 56 611 8802 lub pisemnie na adres: ul. Wały Generała Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO (przetwarzania danych jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy) w związku z zawarciem umowy na udostępnienie terenu pod organizację stoiska handlowego z pamiątkami oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) w celu weryfikacji oświadczenia o niezaleganiu z należnościami wobec Gminy Miasta Toruń i publikacji danych zgodnie z punktem 13.
4) Dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat, a następnie przetwarzane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2019 r. poz. 553 ze zm.).
5) Pozyskane dane osobowe mogą być przekazywane:
a) podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie,
b) w zależności od potrzeb - organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom egzekucyjnym, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną,
c) w przypadku braku właściwości Prezydenta Miasta Torunia, organom, które są właściwe do rozpatrzenia skargi lub wniosku.
6) Ma Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
c) żądania usunięcia swoich danych osobowych, (o ile nie zakłóca to realizacji umowy lub obowiązków Administratora wynikających z przepisów prawa),
d) żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację, w przypadkach, kiedy przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie naszego prawnie usprawiedliwionego interesu,
f) przenoszenia swoich danych osobowych,
g) wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich nie podanie skutkuje brakiem możliwości rozpoznania wniosku. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis obowiązującego prawa.
8) Informujemy, że nie korzystamy z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
9) Pana/i dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Polski i Unii Europejskiej wyłącznie w przypadku, kiedy inne strony postępowania mają tam adres zamieszkania lub siedzibę.
10) Informujemy, że wykonywanie obowiązków, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, odbywa się niezależnie od obowiązków organów przewidzianych w ustawie o finansach publicznych i nie wpływa na tok i wynik postępowania.
11) Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie wpływa na tok i wynik postępowania.
12) Szczegółowych informacji dotyczących złożenia żądania udziela Inspektor Ochrony Danych. W celu złożenia żądania związanego z wykonaniem praw należy skierować wniosek na adres mailowy: iod@um.torun.pl lub udać się do naszej siedziby w Toruniu, ul. Wały Generała Sikorskiego 8, 87-100 Toruń. Przed realizacją Pani/Pana uprawnień będziemy musieli potwierdzić Pani/Pana tożsamość (dokonać Pani/Pana identyfikacji).
13) Informujemy także, że Prezydent Miasta Torunia zobowiązany jest podawać do publicznej wiadomości wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulgi, odroczenia, umorzenia lub rozłożono spłatę na raty oraz wykaz osób, którym udzielono pomocy publicznej. Podanie do publicznej wiadomości ww. wykazów następuje w terminie do 31 maja roku następującego po roku budżetowym, w którym udzielono ulgi w spłacie podatków (opłat) lub pomocy publicznej poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Torunia przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 i przy ul. Grudziądzkiej 126 B oraz publikację na stronie internetowej: www.torun.pl.
I. Dokumenty od wnioskodawcy:
- Wniosek o wydanie zgody na organizację wydarzenia według załączonego wzoru.
- Załączniki do wniosku:
1) plan sytuacyjny na podkładzie geodezyjnym w skali 1:500,
2) wizualizację w przypadku ustawiania wolnostojących konstrukcji np. sceny, stoisk, nośników promocyjno–reklamowych itp.,
3) program wydarzenia,
4) dowód wpłaty kaucji w wysokości 1 500 zł (słownie złotych: jeden tysiąc pięćset) dla wydarzeń o powierzchni do 500 m2 włącznie oraz w wysokości 2 500 zł (słownie złotych: dwa tysiące pięćset) dla wydarzeń o powierzchni powyżej 500 m2,
5) oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec Gminy Miasta Toruń według załączonego wzoru,
6) wniosek o wydanie zezwolenia na wjazd oraz postój na obszarze Zespołu Staromiejskiego – Strefa Zamieszkania i Strefa Dróg Wewnętrznych Wyłączonych z Ruchu Pojazdów – w przypadku zamiaru wjazdu według załączonego wzoru.
Uwagi:
- Przy składaniu kserokopii żądanych dokumentów należy okazać ich oryginały do wglądu.
- Biuro Toruńskiego Centrum Miasta UMT może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, uzgodnień i zezwoleń wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
- Wnioskodawca występując o wydanie zgody, jest zobowiązany skorzystać z załączonego wzoru wniosku.
- Nie pobiera się kaucji w przypadku wydarzeń organizowanych przez Gminę Miasta Toruń lub jej organy, przez podmioty działające na zlecenie Gminy, organizacje pozarządowe realizujące wydarzenia plenerowe w ramach otwartych konkursów ofert na wykonanie zadań publicznych gminy oraz w przypadku organizowania obchodów świąt państwowych lub miejskich.
II. Forma załatwienia:
Zezwolenie na organizację wydarzenia plenerowego.
III. Wymagane opłaty:
Kaucja zabezpieczająca należyte wykonanie umowy na konto: 62 1160 2202 0000 0003 3943 1400.
Czynsz dobowy według stawki określonej w Zarządzeniu nr 128 Prezydenta Miasta Torunia z 11 czerwca 2024 r. na konto: 95 1160 2202 0000 0000 6171 9127.
IV. Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
- Wniosek o wydanie pozwolenia na udostępnienie terenu na organizację wydarzenia plenerowego należy składać w formie pisemnej lub elektronicznej nie później niż 30 dni przed planowanym terminem wydarzenia w siedzibie Biura Toruńskiego Centrum Miasta, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, e-mail: starowka@um.torun.pl.
- W przypadkach uzasadnionych dopuszcza się możliwość rozpatrzenia wniosków i wydania pozwolenia z pominięciem terminu, o którym mowa w ust. 4.
- Wnioski niekompletne i nieuzupełnione w terminie wskazanym przez Wynajmującego nie podlegają rozpatrzeniu.
- Pozwolenie na udostępnienie terenu na organizację wydarzenia plenerowego wydawane jest w formie pisemnej niezwłocznie, nie później jednak niż 21 dni od daty wpływu kompletnego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami, z zastrzeżeniem ust. 5.
V. Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.
VI. Informacje dodatkowe dla klienta:
Dostępność procedury
Druki wniosków można pobrać w Biurze Toruńskiego Centrum Miasta oraz na stronie internetowej: www.bip.torun.pl.
Uwagi:
- Z wnioskiem o pozwolenie na udostępnienie terenów na organizację wydarzenia plenerowego, może wystąpić organizator lub osoba odpowiedzialna za jego realizację.
- Zasady i tryb udostępniania terenów na drogach wewnętrznych Zespołu Staromiejskiego na organizację wydarzeń plenerowych stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 296 PMT z dn. 11 września 2019 r. z późn. zm.
- Wzór wniosku o pozwolenie na udostępnienie terenów na drogach wewnętrznych Zespołu Staromiejskiego na organizację wydarzenia plenerowego stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 296 PMT z dn. 11 września 2019 r. z późn. zm.
- Wydarzenie plenerowe może być zorganizowane wyłącznie po uzyskaniu pozwolenia na udostępnienie terenu na jego organizację.
- Prowadzenie działalności handlowej w czasie trwania wydarzenia plenerowego wymaga odrębnej zgody wydawanej przez Dyrektora Biura Toruńskiego Centrum Miasta.
- Rozpatrując wnioski o wydanie pozwolenia na udostępnienie terenu na organizację wydarzenia plenerowego Dyrektor Biura Toruńskiego Centrum Miasta zasięga opinii innych właściwych merytorycznie wydziałów Urzędu Miasta Torunia oraz jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Toruń.