W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

MRzK 18.1 - Sprawy konsumenckie

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Inne
Komórka odpowiedzialna Miejski Rzecznik Konsumentów

Jednostka prowadząca sprawę:
Miejski Rzecznik Konsumentów
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 10 (pokój 15-16, I piętro), 87-100 Toruń 
Telefon: 56 611 86 40, 56 611 86 41 

Godziny urzędowania:
poniedziałek-piątek 7:30-15:30,
środa: 7:30-17:00.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287)
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740)
- Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1575 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1083)
- Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz.U. 2017, poz. 2070)
- Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 548 z późn. zm.)

I. Dokumenty od wnioskodawcy
1. wniosek o rozpatrzenie sprawy z uzasadnieniem według załączonego wzoru,
2. dokument potwierdzający dokonanie zakupu lub zawarcie umowy (paragon, rachunek, faktura, umowa),
3. kopia zgłoszenia reklamacyjnego,
4. inne pisma potwierdzające naruszenie prawa konsumenta.

II. Wymagane opłaty
Nie pobiera się

III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż
w ciągu miesiąca, a sprawy wymagającej korespondencji z przedsiębiorcą - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku. Wyżej określone terminy załatwienia sprawy mogą ulec wydłużeniu z powodów niezależnych od stron.

IV. Jednostka odpowiedzialna
Miejski Rzecznik Konsumentów
Toruń, ul. Wały Gen. Sikorskiego 10
pokój 15-16, I piętro,
tel. 56 611-86-40,  56 611-86-41

osoba odpowiedzialna za realizację zadania -
p. Karol Posachowicz - tel. 56 611-86-40

V. Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

VI. Uwagi
Wniosek można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej bądź elektronicznej

Załączniki

Powiadom znajomego