Wnioski o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej - opis procedury
Opis procedury dotyczącej wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej (procedura wynika z Ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących z dnia 5 lipca 2018 r. (Dz. U. z dnia 07.08.2018 r., poz. 1496).
Procedura:
- Złożenie do Rady Miasta Torunia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia, wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej lub o ustalenie lokalizacji inwestycji towarzyszącej (wydziałem prowadzącym sprawę w Urzędzie Miasta Torunia jest Wydział Architektury i Budownictwa).
- W przypadku stwierdzenia we wniosku braków formalnych, wnioskodawca ma 14 dni na ich uzupełnienie (od momentu wezwania do uzupełnienia). Nieusunięcie braków powoduje pozostawienie wniosku bez dalszego rozpatrzenia.
- Publikacja kompletnego, spełniającego wymogi formalne wniosku wraz z informacją o sposobie i terminie składania do niego uwag.
- Termin 21 dni na składanie uwag do wniosku oraz termin 21 dni na składanie opinii i uzgodnień przez właściwe instytucje.
- Podjęcie uchwały przez Radę Miasta Torunia o ustaleniu lub odmowie ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej lub inwestycji towarzyszącej - w ciągu 60 dni od dnia publikacji kompletnego wniosku na stronie BIP (maksymalnie w ciągu 90 dni w uzasadnionych przypadkach).
Wnioski pozostające bez rozpatrzenia nie są publikowane.
Wnioski spełniające wymagania formalne są publikowane i wymagają przeprowadzenia powyższej procedury.
Zgodnie z art. 7 ust. 10 ustawy: wójt (burmistrz, prezydent miasta) nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania wniosku, o którym mowa w ust.1, zamieszcza ten wniosek wraz z dołączonymi do niego dokumentami na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej gminy, a jeżeli gmina nie ma strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej na stronie internetowej gminy, określając formę, miejsce i termin składania uwag do wniosku, liczony od dnia zamieszczenia.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych w Wydziale Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Torunia
Administratorem Pana/i danych osobowych jest Prezydent Miasta Torunia z siedzibą w Toruniu przy ul. Wały Gen. Sikorskiego 8. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych i realizacji Pana/i praw może Pan/i kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych mailowo: iod@um.torun.pl, telefonicznie: 56 611 88 02 lub pisemnie na adres: ul. Wały Generała Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
Pana/i dane osobowe przetwarzane będą w celu odpowiedzi na wniosek lub w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym na podstawie obowiązków wynikających między innymi z art. 10, art. 40 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zmianami).
Pana/i dane mogą być przekazywane wyłącznie w niezbędnym zakresie innym stronom postępowania lub instytucjom uzgadniającym. Pana/i dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Polski i Unii Europejskiej wyłącznie w przypadku, kiedy inne strony postępowania mają tam adres zamieszkania lub siedzibę.
Pana/i dane osobowe przechowywane będą przez okres wymagany dla kategorii archiwalnej, określonej w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 ze zmianami).
Ma Pan/i prawo do:
- Dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii [zawsze]
- Poprawienia swoich danych [zawsze]
- Ograniczenia przetwarzania danych
Ma Pan/i prawo zażądać ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania w przypadku:
- przekonania Pana/i, że posiadane dane są nieprawidłowe lub przetwarzane bezpodstawnie,
- gdy nie chce Pan/i usunięcia danych bo będą one Panu/i potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- trwania okresu od wniesienia przez Pana/ią sprzeciwu wobec przetwarzania - Wniesienia skargi do organu nadzorczego
Jeżeli uważa Pan/i, że Pana/i dane przetwarzane są niezgodnie z prawem może Pan/i wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Szczegółowe informacje na temat złożenia żądania znajdują się na stronie internetowej biuletynu informacji publicznej: www.bip.torun.pl; udziela ich także Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
W celu złożenia żądania związanego z wykonaniem praw należy skierować wniosek na adres e-mail iod@um.torun.pl lub udać się do siedziby organu w Toruniu, ul. Wały Gen. Sikorskiego 8.
Przed realizacją Pana/i uprawnień konieczne będzie potwierdzenie Pana/i tożsamości (dokonanie Pana/i identyfikacji).
W tutejszym wydziale będą przetwarzane następujące kategorie Pana/i danych: dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, numer dowodu osobistego), elektroniczne dane identyfikacyjne (adres e-mail, numer telefonu), informacje dotyczące zamieszkania (adres). Pana/i dane osobowe uzyskano z ewidencji gruntów i budynków, ewidencji ludności, innych rejestrów prowadzonych przez Urząd Miasta Torunia lub ze złożonego wniosku.
ZAWIADOMIENIA O LOKALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH W TRYBIE USTAWY O UŁATWIENIACH W PRZYGOTOWANIU I REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH ORAZ INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH
Na podstawie art. 7 ust. 10 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących (Dz. U. z 2018 r. poz. 1496, ze zmianami) Prezydent Miasta Torunia zamieszcza na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej wnioski o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących.
Zainteresowani mogą składać uwagi do ww. wniosków w postaci papierowej opatrzonej własnoręcznym podpisem na adres: Wydział Architektury i Budownictwa, Urząd Miasta Torunia, ul. Grudziądzka 126b, 87-100 Toruń lub w formie elektronicznej za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r poz. 123, ze zmianami ) w terminie 21 dni od dnia zamieszczenia danego wniosku na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Torunia.
Wniosek powinien zawierać nazwisko i imię (lub nazwę) i adres składającego uwagi, przedmiot uwagi oraz oznaczenie wniosku, którego one dotyczą.