WOM 1.71 Wydanie Karty Kwalifikacyjnej Kierowcy (KKK)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | pojazdy, dowody rejestracyjne, transport |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Obsługi Mieszkańców |
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Obsługi Mieszkańców - Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców
ul.Wały Gen. Sikorskiego 25, 87-100 Toruń
tel. 56 611 88 57, 56 611 88 69
Podstawa prawna
- Art. 15a ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023r., poz.622 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2023r. w sprawie wydania karty kwalifikacji kierowcy (Dz.U. z 2023r. poz.2070)
Dokumenty od wnioskodawcy: - wniosek według obowiązującego wzoru.
Załączniki - kolorowa fotografia o wym. 3,5 x 4,5 cm, pozycja frontalna
- opłata za wydanie KKK wraz z opłatą ewidencyjną
- prawo jazdy wraz z kserokopią
- paszport wraz z kserokopią
- orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy wraz z kopią
- orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy wraz z kserokopią
- oświadczenie o wykonywaniu przewozu na rzecz podmiotu mającego siedzibę na terenie RP(do szkolenia okresowego) lub zamiaru wykonywania przewozu(do uzyskania odpowiedniej kwalifikacji)świadectwo kwalifikacji zawodowe j(jeśli już wcześniej posiadałeś) wraz z kserokopią
- KKK (jeśli już wcześniej posiadałeś) wraz z kserokopią
Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale
Wymagane opłaty - 150 zł
Opłaty komunikacyjne wnosimy na konto Urzędu Miasta Torunia Wydział Budżetu i Księgowości o numerze:
33 1160 2202 0000 0002 7221 2086
W tytule należy wpisać: opłata komunikacyjna - karta kwalifikacji kierowcy.
Opłata może być też dokonana na miejscu.
Termin odpowiedzi
Wydanie Karty Kwalifikacji Kierowcy w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, a w sprawach wymagających dodatkowych wyjaśnień
do 30 dni.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
Wniosek proszę drukować dwustronnie przy ustawieniu jak najmniejszego marginesu na drukarce laserowej o minimalnej rozdzielczości 600dpi przy zachowaniu pełnego nasycenia czerni. W przypadku wypisania wniosku na nieprawidłowo wydrukowanym formularzu konieczne jest ponowne jego złożenie na właściwym druku dostępnym w urzędzie.
Fotografia - powinna być aktualna (jak do dowodu osobistego i paszportu) wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku