W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WOM 1.3 - Rejestracja nowego pojazdu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy pojazdy, dowody rejestracyjne, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Obsługi Mieszkańców

Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Obsługi Mieszkańców
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 25, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 88 50 - sekretariat   e-mail: wom@um.torun.pl

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Obsługi Mieszkańców - Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców
Toruń, ul. Wały Gen. Sikorskiego 25,
sala operacyjna na I piętrze

tel. 56 611 88 68, 56 611 88 71

 
Dokumenty dotyczące rejestracji nowego pojazdu należy dostarczyć do stanowiska nr 4 na I piętrze bez wcześniejszego umawiania się. 

Podstawa prawna

  • Art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. , poz. 1047 z późn. zm.)
  • § 2 ust 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych ( Dz. U. z 2017r., poz. 2355 z późn. zm)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22.12.2003r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz.U. z 2016r.  poz. 689 z późn. zm )

I. Dokumenty od wnioskodawcy

  • wniosek o rejestrację według załączonego wzoru
  • świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu - jeżeli są wymagane
  • dowód własności pojazdu, jeżeli pojazd wyprodukowano w kraju członkowskim UE - potwierdzenie zapłaty akcyzy lub oświadczenie sprzedawcy w zakresie sprzedaży akcyzy
  • dowód osobisty - przy stawiennictwie osobistym
  • polisa OC - przy odbiorze stałego dowodu rejestracyjnego

  Wymagane opłaty

samochód osobowy i ciężarowy - 160 zł

ciągnik rolniczy, motocykl, przyczepa - 120 zł

motorower - 110 zł

Opłaty mogą być dokonane na miejscu lub przelane na konto:

Urząd Miasta Torunia, Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8

nr konta: 33 1160 2202 0000 0002 7221 2086

 

III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi

Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku pod warunkiem kompletności dokumentów, z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu (czas oczekiwania na wyprodukowanie i dostarczenie dowodu rejestracyjnego z Warszawy ok. 30 dni).

IV. Tryb odwoławczy
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

V. Uwagi

Wniosek można złożyć osobiście w siedzibie Wydziału Obsługi Mieszkańców.

W sytuacji, kiedy nie można spełnić obowiązku meldunkowego lub w przypadku zameldowania w innej miejscowości niż Toruń, przy składaniu wniosku o rejestrację pojazdu należy przedłożyć dokumenty, które potwierdzą, że miejscem zamieszkania jest Toruń.

Miejsce zamieszkania może być wykazane zaświadczeniem o zameldowaniu lub, w szczególności: tytułem prawnym do lokalu (np. umowa najmu lokalu mieszkalnego - uwaga: dokument ten wystarczy do zameldowania !, akt własności), potwierdzenie złożenia do urzędu skarbowego w Toruniu zeznania o wysokości osiągniętego dochodu za ostatni rok zawierającego w pozycji "dane identyfikacyjne i aktualny adres zamieszkania" adres zamieszkania w Toruniu, rachunki za: energię elektryczną, gaz, wodę, ogrzewanie, zawierające imię i nazwisko oraz adres zamieszkania wnioskodawcy.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.08.2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów we wniosku o rejestrację należy wskazać adres zamieszkania ( załącznik nr 1 do rozporządzenia - wzór wniosku).

Zatem określenie miejsca zamieszkania następuje ściślej, ponieważ nie odnosi się tylko do miejcowości, ale także do wskazania nazwy ulicy, numer domu i lokalu.

Niezależnie od powyższego wskazać należy, iż zgodnie z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności obywatel polski i cudzoziemiec przebywający na terytorium RP są zobowiązani wykonać obowiązek meldunkowy określony w ustawie.

 

Załączniki

Powiadom znajomego