W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WOM 1.24 - Zgłoszenie zbycia pojazdu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Pojazdy, dowody rejestracyjne, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Obsługi Mieszkańców

Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Obsługi Mieszkańców
Referat: Ewidencji Pojazdów i Kierowców
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 25, 87-100, Toruń 
Telefon: 56 611 88 50 

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Obsługi Mieszkańców - Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców
Toruń, ul. Wały Gen. Sikorskiego 25
tel.  56 611 88 70

   Uwaga – ważna informacja


Pojazdy zarejestrowane na terenie Polski, które zostały sprzedane od 01.01.2024 r. podlegają zgłoszeniu zbycia w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy lub wystawienia faktury.
W przypadku niedotrzymania terminu zgłoszenia zbycia pojazdu, Urząd będzie zobowiązany do nałożenia kary pieniężnej w wysokości 250 zł.

Zgłoszenia zbycia pojazdu można dokonać elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP, przesłać pocztą lub zgłosić osobiście w pokoju 12 na II piętrze Wydziału Obsługi Mieszkańców.     

Do zgłoszenia należy dołączyć kserokopię umowy lub faktury. 

 
Podstawa prawna
- Art. 78 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym  (t.j. Dz. U. z 2023 r. , poz. 1047 z późn. zm.)
- §17 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów  (Dz. U. z 2022r.,  poz.1847)
- Art. 311.ust.1 ustawy z dnia 31 marca 2020r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw do dnia 21 grudnia 2020r.

Dokumenty od wnioskodawcy
- Wniosek według załączonego wzoru
- Kopia dokumentu lub dokumentów, na podstawie którego/ych nastąpiło  zbycie pojazdu
- Dowód osobisty - przy stawiennictwie osobistym

Wymagane opłaty
bez opłat

Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku, pod warunkiem kompletności dokumentów.

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

Uwagi
Wniosek można złożyć osobiście w Wydziale (pokój nr 12) lub w Punkcie Informacyjnym UMT w CH Copernicus.

Załączniki

Powiadom znajomego