W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WZiPS 12.3 - Karta parkingowa dla placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych - wydawanie

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Zdrowie, niepełnosprawni, pomoc społeczna
Komórka odpowiedzialna Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej

Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
Referat: Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Adres: ul. Fałata 39, 87-100 Toruń 
Telefon: 56 611 88 92, e-mail: mzon@um.torun.pl


UWAGA - WAŻNE INFORMACJE

Referat  Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30.

Umawianie terminu wizyty na złożenie wniosków możliwe jest poprzez system kolejkowy: rezerwacja.um.torun.pl lub pod numerami telefonów: 56  611 88 92, 56 611 88 91, 56 611 88 93, 56 611 88 94, 56 611 88 95, 56 611 88 89, 56 611 85 86 (w godzinach 7:30-15:30).

Bezpośrednia obsługa interesantów możliwe jest po wcześniejszym umówieniu się na termin (konkretny dzień i godzina). Obsługa interesantów odbywa się zawsze w wyznaczonym miejscu i na wyznaczonym stanowisku, do którego osoby przychodzące są kierowane przez pracownika ochrony lub przez pracowników działu załatwiającego sprawę.
 
Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (tj. Dz.U. z 2024 r., poz. 44)
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie warunków, sposobu oraz trybu gromadzenia i usuwania danych w ramach Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o   Niepełnosprawności (Dz.U. z 2007 r. nr 228, poz.1681)
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie wzoru oraz trybu wydawania i zwrotu kart parkingowych (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 1611).
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r.  w sprawie wysokości opłaty za wydanie karty parkingowej oraz warunków dystrybucji blankietów kart parkingowych (Dz. U.  z 2014 r., poz. 843)
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 czerwca 2014 r. w sprawie rodzaju placówek uprawnionych do uzyskania karty parkingowej (Dz. U. z 2014 r., poz. 818)

I. Dokumenty od wnioskodawcy

  • wniosek placówki o wydanie karty parkingowej składa osoba upoważniona do jej reprezentowania do przewodniczącego powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, właściwego ze względu na siedzibę placówki,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie karty parkingowej,
  • dowód rejestracyjny pojazdu placówki (do wglądu),
  • osoba upoważniona do reprezentowania placówki przedstawia  do wglądu dowód osobisty

Składając wniosek, wnioskodawca oświadcza o:

  • posiadaniu upoważnienia do reprezentowania placówki;
  • prowadzeniu przez placówkę działalności w zakresie opieki, rehabilitacji lub edukacji osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się i uprawnieniu do uzyskania karty parkingowej.

II. Wymagane opłaty - 21 zł   
Wpłaty należy dokonywać na rachunek Urzędu Miasta w Banku Millennium  o numerze: 63 1160 2202 0000 0001 6368 9401
lub w kasie Urzędu Miasta Torunia, ul. Grudziądzka 126 b

Na wpłacie dopisek – nr rejestracyjny pojazdu placówki (na który placówka złożyła wniosek)

III. Termin i tryb realizacji
W przypadku spełnienia warunków do otrzymania karty parkingowej przewodniczący zespołu w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku spełniającego wymogi formalne informuje placówkę o terminie i miejscu odbioru karty.

W razie stwierdzenia braków formalnych we wniosku przewodniczący zespołu wzywa placówkę, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania wraz z pouczeniem, że nie uzupełnienie braków w określonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

IV. Jednostka odpowiedzialna
Miejski Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności - Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
Toruń, ul. Fałata 39 (pokój nr 1)       
Telefon: 56 611 88 92; 

V. Tryb odwoławczy 
Nie przysługuje. W przypadku niespełnienia warunków do otrzymania karty parkingowej przewodniczący zespołu, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku spełniającego wymogi formalne, informuje w formie pisemnej placówkę o odmowie przyznania karty wraz z uzasadnieniem.

VI. Uwagi
Osoba upoważniona do reprezentowania placówki odbiera kartę parkingową osobiście po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i oświadczeniu o posiadaniu upoważnienia do reprezentowania placówki.

Kartę parkingową na placówkę wydaje się na okres 3 lat. 

Karta parkingową traci ważność:

  • po upływie terminu ważności karty;
  • w przypadku zgłoszenia utraty karty przez placówkę, której wydano kartę;
  • w przypadku zwrotu karty organowi, który ją wydał;
  • w razie likwidacji placówki, której wydano kartę.

Zespół udziela informacji telefonicznych wyłącznie w sprawach ogólnych, obowiązujących przepisów i procedur. Informacje dotyczące indywidualnych rozstrzygnięć sprawy udzielane są wyłącznie w siedzibie Zespołu za okazaniem dowodu osobistego.

Druki wniosku można pobrać w siedzibie zespołu oraz w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta Torunia.

Załączniki

Wniosek doc, 169 kB

Powiadom znajomego