W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WPiW 14.2 - Podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny (ustalany w drodze decyzji wymiarowej - nakazu płatniczego) - wniosek w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, rat)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Windykacji

Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Podatków i Windykacji
Adres: ul. Grudziądzka 126 b, 87-100, Toruń
Telefon: 56 611 85 74   e-mail: wpiw@um.torun.pl

Podstawa prawna

  • Art. 67 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018r. poz. 800 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018r. poz 1445 z późn. zm.)

I. Dokumenty od wnioskodawcy

  • Załączniki:
    • Strona wnioskująca będąca przedsiębiorcą wraz z wnioskiem przedstawia formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez ubiegających się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).

    • "Oświadczenie o stanie majątkowym i zdolności płatniczej" (WPiW - VIII)
    • zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym
    • odcinki emerytur lub rent - kopie
    • zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia dowodu pobieranego zasiłku)
    • potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.)
    • potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów zapłaty)
    • udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne )
    • kopia ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego
    • inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego

II. Wymagane opłaty
nie pobiera się

III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Wydanie decyzji następuje w terminie do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

IV. Jednostka odpowiedzialna
Wydział Podatków i Windykacji
Toruń, ul. Grudziądzka 126 b

V. Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia, na adres: Wydział Podatków i Windykacji ul. Grudziądzka 126 b, 87 - 100 Toruń.

VI. Uwagi
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

 

 

Powiadom znajomego