W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WPiW 14.9 - Wnioski w sprawach indywidualnych ulg podatkowych (umorzeń, odroczeń, rat) w podatkach i opłatach lokalnych, podatku rolnym, podatku leśnym, opłacie skarbowej - od osób fizycznych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Windykacji

Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Podatków i Windykacji
Adres: ul. Grudziądzka 126 b, 87-100, Toruń
Telefon: 56 611 85 74   e-mail: wpiw@um.torun.pl

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019r. poz. 900 z późn. zm.)

  • Ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019r. poz 1000 z późn. zm)

I. Dokumenty od wnioskodawcy:
1. "Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę/opłaty" (WPiW - II) lub
2. "Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty" (WPiW - III) lub
3. "Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę/opłaty" (WPiW - IV)
Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać.

4. Załączniki:

dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody własne i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (np. kserokopie zeznania podatkowego PIT za ostatni rok lub kserokopii odcinków rent lub emerytur, zaświadczeń z zakładów pracy, decyzji o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych, zasiłku, zapomogi lub innych świadczeń ze środków pomocy społecznej, umów najmu nieruchomości itp.)

- dokumenty potwierdzające ponoszone wydatki własne i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (np. rachunki za opłaty /czynsz, gaz, energia elektryczna, telefon, TV, internet/, wydatki na leczenie i zakup leków, wydatki ponoszone na naukę, umowy kredytowe i pożyczki, informacje o ich wysokości, terminie zawarcia, terminarz spłat itp.)

- informacje o stanie aktualnie posiadanego majątku nieruchomego i ruchomego (np. samochód)

- ponadto strona wnioskująca będąca przedsiębiorcą wraz z wnioskiem przedstawia formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez ubiegających się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) wraz ze sprawozdaniami finansowymi za bieżący rok oraz dwa poprzedzające;

- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego

II. Wymagane opłaty:
nie pobiera się

III. Termin i tryb realizacji:
Wydanie decyzji następuje w terminie do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

IV. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Podatków i Windykacji
Toruń, ul. Grudziądzka 126 b
tel. 56-611 85 15

V. Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego , w terminie 14 dni od daty doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia, na adres: Wydział Podatków i Windykacji ul. Grudziądzka 126 b, 87 - 100 Toruń.

VI. Uwagi:
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

 

 

 

Załączniki

Powiadom znajomego