WPiW 14.8 - Wnioski w sprawach indywidualnych ulg podatkowych (umorzeń, odroczeń, rat) w podatkach i opłatach lokalnych, podatku rolnym, podatku leśnym, opłacie skarbowej - od osób prawnych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Podatki, opłaty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Podatków i Windykacji |
Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Podatków i Windykacji
Adres: ul. Grudziądzka 126 b, 87-100, Toruń
Telefon: 56 611 85 74 e-mail: wpiw@um.torun.pl
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019r. poz. 900 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019r. poz 1000 z późn. zm)
- Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019r. poz. 1170 z późn. zm)
- Ustawa z dnia 15.11.1984 r. o podatku rolnym Dz. U. z 2019 r. poz. 1256 z późn.zm.
- Ustawa z dnia 30.10.2002 r. o podatku leśnym Dz. U. z 2019r. poz. 888.
I. Dokumenty od wnioskodawcy:
1. "Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę/opłaty" (WPiW - II) lub
2. "Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty" (WPiW - III) lub
3. "Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę/opłaty" (WPiW - IV)
Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać.
4. Załączniki:
- Strona wnioskująca będąca przedsiębiorcą wraz z wnioskiem przedstawia formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez ubiegających się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).:
- sprawozdanie finansowe ( np. F-01, Rb- 30 )
- bilans
- specyfikacja zobowiązań i należności
- kopia planu finansowego
- kopie deklaracji podatkowych opatrzone datownikiem Urzędu Skarbowego
- kopie ewentualnych decyzji o spłacie zobowiązań publiczno - prawnych (US, ZUS)
- kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego
- w przypadku toczących się postępowań układowych, kopia postanowienia o otwarciu postępowania układowego oraz kopia zgłoszonych wierzytelności
- kopia ewentualnych programów naprawczych
5. inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
II. Wymagane opłaty:
Nie pobiera się
III. Termin i tryb realizacji:
Wydanie decyzji następuje w terminie do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
IV. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Podatków i Windykacji
Toruń, ul. Grudziądzka 126 b
56-611 85 15
V. Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego , w terminie 14 dni od daty doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia, na adres: Wydział Podatków i Windykacji ul. Grudziądzka 126 b, 87 - 100 Toruń.
VI. Uwagi:
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.