W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WPiW 14.7 - Podatek od środków transportowych (dotyczy osób fizycznych) - wnioski w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, rat)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Windykacji

Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Podatków i Windykacji
Adres: ul. Grudziądzka 126 b, 87-100, Toruń
Telefon: 56 611 85 74   e-mail: wpiw@um.torun.pl

Podstawa prawna

  • Art. 67a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018r. poz. 800 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018r. poz 1445 z późn. zm.)

I. Dokumenty od wnioskodawcy:

1. Załączniki:
-Strona wnioskująca będąca przedsiębiorcą wraz z wnioskiem przedstawia formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez ubiegających się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).,

- zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym.

- zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia pobieranego zasiłku).
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, rachunki za leki, itp.)
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę.
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie opłat i rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne)
- kopia ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego
- dokumenty potwierdzające ewentualną kradzież pojazdu
- umowy kupna - sprzedaży pojazdów
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego

II. Wymagane opłaty:
nie pobiera się 

III. Termin i tryb realizacji:
Wydanie decyzji następuje w terminie do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

IV. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Podatków i Windykacji
Toruń, ul. Grudziądzka 126 b
tel. 056-6118515

V. Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia, na adres:
Wydział Podatków i Windykacji
ul. Grudziądzka 126 b, 87 - 100 Toruń.

VI. Uwagi:
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

 

 

Powiadom znajomego