W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WPiW 14.5 - Podatek rolny, podatek leśny, podatek od nieruchomości (łączne zobowiązanie pieniężne) – zgłoszenie obowiązku podatkowego, zgłoszenie zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Windykacji

Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Podatków i Windykacji
Adres: ul. Grudziądzka 126 b, 87-100, Toruń
Telefon: 56 611 85 74   e-mail: wpiw@um.torun.pl

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019r. poz. 900 z późn. zm.)

  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019r. poz 1077 z późn. zm.)

  • Ustawa z dnia 15.11.1984 r. o podatku rolnym Dz. U. z 2019 r. poz. 1256 z późn.zm.
  • Ustawa z dnia 30.10.2002 r. o podatku leśnym Dz. U. z 2019r. poz. 888

I. Dokumenty od wnioskodawcy:
1. "Wniosek w sprawie korekty łącznego zobowiązania pieniężnego" (WPiW - I)
2.

„Wypełniony formularz IN-1 „Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych”, IR -1 „Informacja na podatek rolny”, IL – 1 „Informacja na podatek leśny”

 

Jeżeli obowiązek podatkowy powstał do dnia 30 czerwca 2019 r. lub korekta dotyczy okresu od 1 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2019 r. zgłoszenia należy dokonać na nw. drukach informacji:

 

Informacja - osoby fizyczne IN-1/ IN-1 interaktywny

Informacja - osoby fizyczne IR-1

Informacja - osoby fizyczne IL-1

Załącznik 1 – dane pozostałych podatników Z/1

 

Jeżeli obowiązek podatkowy powstał od dnia 1 lipca 2019 r. lub korekta dotyczy okresu od 1 lipca 2019r. zgłoszenia należy dokonać na nw. drukach informacji (załączniki są obowiązkowe):

 

Informacja - osoby fizyczne IN-1

Załącznik 1 – dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu ZIN-1

Załącznik 2 – dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych ZIN-2 

Załącznik 3 – dane pozostałych podatników ZIN-3

 

Informacja - osoby fizyczne IR-1

Załącznik 1 – dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu ZIR-1

Załącznik 2 – dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych ZIR-2 

Załącznik 3 – dane pozostałych podatników ZIR-3

 

Informacja - osoby fizyczne IL-1 

Załącznik 1 – dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu ZIL-1

Załącznik 2 – dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych ZIL-2 

  Załącznik 3 – dane pozostałych podatników ZIL-3

 

II. Wymagane opłaty:
Nie pobiera się.

III. Termin i tryb realizacji:
Wydanie decyzji następuje w terminie do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

IV. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Podatków i Windykacji
Toruń, ul. Grudziądzka 126 b
tel. 56-611 85 74

V. Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia, na adres: Wydział Podatków i Windykacji ul. Grudziądzka 126 b, 87 - 100 Toruń.

VI. Uwagi:
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

 

Załączniki

IR-1 pdf, 66 kB

Powiadom znajomego