WOM 1.32 - Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Pojazdy, dowody rejestracyjne, transport |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Obsługi Mieszkańców |
Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Obsługi Mieszkańców - Referat Działalności Gospodarczej
adres: ul. Legionów 220, 87-100 Toruń
telefon: 56 611 88 50 – sekretariat, e-mail: wom@um.torun.pl
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Obsługi Mieszkańców - Referat Działalności Gospodarczej
Toruń, ul. Legionów 220
telefon osób prowadzących sprawę:
- 56 611 88 61 - Violetta Ochocińska,
- 56 611 88 62 - Bogusława Piotrowska
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym - tekst jednolity (Dz.U. z 2024 r. poz. 728)
I. Dokumenty od wnioskodawcy
- Wniosek o wydanie licencji według załączonego wzoru.
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem następującej treści:
„Oświadczam, że zgodnie z art. 5c ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym będę pełnić rolę osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie”
oraz kopia certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby. - Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności dotyczące osoby:
a) prowadzącej działalność gospodarczą, lub będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową,
b) zarządzającej transportem - Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 5c ust. 2 pkt 2 – Licencję wydaje się, gdy przedsiębiorca posiada sytuację finansową zapewniającą podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej określoną w wysokości 50.000 euro.
Wymóg zabezpieczenia finansowego można potwierdzić jednym z przedstawionych poniżej wariantów:
1) rocznym sprawozdaniem finansowym;
2) dokumentami potwierdzającymi:
a) dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
b) posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
c) udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
d) własność nieruchomości. - Dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.
II. Wymagane opłaty
Za wydanie licencji pobiera się opłatę w zależności od okresu na jaki licencja ma być wydana:
- do 15 lat - 800 zł
- do 30 lat - 900 zł
- do 50 lat - 1000 zł
Wpłaty dokonuje się na konto Urzędu Miasta Torunia:
BANK MILLENNIUM s. a. TORUŃ
nr rachunku: 95 11602202 0000 0000 6171 9127
III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Wydanie licencji w terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku. Po spełnieniu wymogów określonych ww. ustawą wnioskodawca otrzymuje na wykonywanie transportu drogowego licencję.
IV. Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
V. Uwagi
- Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy nie uprawnia do wykonywania przewozów drogowych.
- Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy obejmuje pośrednictwo w przewozach krajowych i międzynarodowych.
- Wnioski o wydanie licencji można składać w siedzibie Wydziału lub w postaci dokumentu elektronicznego.
- Odbiór licencji tylko osobiście z dowodem osobistym lub przez pełnomocnika.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
- W przypadku działania przez przedstawiciela, należy dołączyć upoważnienie dla osoby załatwiającej sprawę. Opłata skarbowa od upoważnienia wynosi 17,00 zł.
- Przewoźnik jest zobowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego wszelkie zmiany danych, o których mowa w ww. ustawie o transporcie w terminie 28 dni od dnia ich powstania a jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przewoźnik zobowiązany jest wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.