W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WAiB 8.23 - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - wydanie decyzji

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Inne
Komórka odpowiedzialna Wydział Architektury i Budownictwa

Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Architektury i Budownictwa
Adres: ul. Grudziądzka 126 b, 87-100 Toruń 
Telefon: 56 611 84 30 

Podstawa prawna:
- art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 256 ze zmianami),
- art. 11a ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1363 ze zmianami), 
-ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zmianami), 

UWAGA: Prezydent Miasta Torunia jest organem właściwym w sprawach dotyczących wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla dróg zaliczonych do kategorii gminnych i powiatowych oraz robót prowadzonych w pasach drogowych dróg krajowych i wojewódzkich, jeżeli konieczność ich realizacji jest związana z budową dróg gminnych i powiatowych. Dla dróg zaliczonych do kategorii dróg wojewódzkich i krajowych, organem właściwym do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego jest Wojewoda Kujawsko-Pomorski. 

I. Dokumenty od wnioskodawcy
Do wniosku o wydanie ww. decyzji wg załączonego wzoru (formularz) należy dołączyć:
1) mapę w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
2) analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
3) mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
3a) określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
3b) określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone;
4) określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
5) trzy egzemplarze projektu budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1363 ze zmianami), aktualnym na dzień opracowania projektu;
6) w przypadku transeuropejskiej sieci drogowej:
   a) wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
   b) uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
7) opinie:
   a) ministra właściwego do spraw zdrowia - w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
   b) dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią,
  c) dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
  d) właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
  e) właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej - w odniesieniu do linii kolejowej,
  f) innych organów wymaganych przepisami szczególnymi;
8) wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne.

II. Wymagane opłaty:
-wydanie decyzji – zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - nie podlega opłacie skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 ze zmianami).
-za pełnomocnictwo (jeśli jest wymagana) - 17 zł od każdego udzielonego pełnomocnictwa (na podstawie cz. IV ust. 9 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 ze zmianami).

III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki. Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydaje się w terminie do 90 dni od dnia złożenia wniosku o którym mowa w art. 11a ustawy.

IV. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Architektury i Budownictwa UMT, 
Toruń, ul. Grudziądzka 126b 
Telefon - sekretariat 56 611 84 30, kancelaria 56 611 84 86

V. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

VI. Uwagi:
Pisemny wniosek należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta Torunia przy ul. Grudziądzkiej 126 B. 

Załączniki

Powiadom znajomego