WAiB 8.20 - Rejestracja dziennika budowy - zarejestrowanie dziennika budowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Architektury i Budownictwa |
Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Architektury i Budownictwa
Adres: ul. Grudziądzka 126 b, 87-100, Toruń
Telefon: sekretariat: 56 611 84 30 e-mail: waib@um.torun.pl
Podstawa prawna:
-
art. 42 ust. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (tekst jednolity: z 2019 r. poz. 1309 ze zmianami)
Rejestracji dziennika budowy wymagają inwestycje realizowane na podstawie polegających wykonaniu decyzji o pozwoleniu na budowę (decyzja ostateczna lub decyzja z rygorem natychmiastowej wykonalności lub decyzja podlegająca wykonaniu na podstawie art. 130 § 4 Kpa) oraz zgłoszenia budowy dokonywane na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1a, 2b, 19 i 19a Prawa budowlanego, tj.:
-
wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane;
-
wolno stojących parterowych budynków stacji transformatorowych i kontenerowych stacji transformatorowych o powierzchni zabudowy do 35 m2;
-
instalacji zbiornikowych na gaz płynny z pojedynczym zbiornikiem o pojemności do 7 m3, przeznaczonych do zasilania instalacji gazowych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych;
-
sieci:
a) elektroenergetycznych obejmujących napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV,
b) wodociągowych,
c) kanalizacyjnych,
d) cieplnych,
e) telekomunikacyjnych;
Wymagane dokumenty:
Wniosek o zarejestrowanie dziennika budowy wg załączonego wzoru (Formularz) powinien zawierać:
-
określenie lokalizacji inwestycji, dla którego występuje się o zarejestrowanie dziennika budowy,
-
określenie decyzji zezwalającej na realizację zamierzenia, z podaniem znaku decyzji, daty wydania oraz na jakiej podstawie decyzja podlega wykonaniu lub wskazanie daty dokonania zgłoszenia i daty ostemplowania projektu budowlanego,
-
do wglądu urzędnika rejestrującego dziennik budowy - decyzję lub inny dokument zezwalający na realizację zamierzenia,
-
ewentualnie – pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora (załącznik nr 2) wraz z wymaganą opłatą skarbową.
Wymagane opłaty:
-
Rejestracja dziennika budowy nie podlega opłacie skarbowej na podstawie przepisów ustawy z dnia
16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zmianami).
-
Za pełnomocnictwo – 17 zł (na podstawie cz. IV ust. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zmianami)).
Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie trzech dni od dnia złożenia wniosku.
Wnioski załatwia się w kolejności ich wpływu do Wydziału.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Architektury i Budownictwa UMT,
Toruń, ul. Grudziądzka 126b
Telefony:
– sekretariat (56) 61-18-430
– kancelaria (56) 61-18-486
Tryb odwoławczy:
Odwołanie nie przysługuje.
Uwagi:
Pisemny wniosek należy składać w kancelarii Wydziału Architektury i Budownictwa UMT (parter pokój nr 10) w budynku przy ulicy Grudziądzkiej 126b.