W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WZiPS 12.1 - Rejestr żłobków i klubów dziecięcych - wpis

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Zdrowie, niepełnosprawni, pomoc społeczna
Komórka odpowiedzialna Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej

Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
Adres: ul. Fałata 39, 87-100 Toruń
e- mail: wzips@um.torun.pl, telefon: 56 611 84 54 

I. Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (dz. U. z 2023 r. poz. 204 ze zm.)

II. Zasady wpisu
Prezydent Miasta Torunia dokonuje wpisu do rejestru na podstawie wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.

1. Wniosek zawiera:
1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki nieposiadającej osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
2) numer NIP o ile wnioskodawcy taki numer nadano;
3) decyzję komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej , potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych;
4) decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno – lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku lub pozytywną opinię prezydenta miasta, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym;
5) w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
6) oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
7) w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
8) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
9) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
10) informację czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
11) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
2. Wraz z wnioskiem podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty za wpis do rejestru.
3. Wnioski o wpis do rejestru, o wykreślenie z rejestru, o zmianę danych zawartych w rejestrze oraz decyzję komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego (w przypadku żłobków), pozytywną opinię prezydenta miasta (w przypadku klubów dziecięcych) są składne WYŁĄCZNIE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ za pomocą systemu teleinformatycznego
4. Wnioski opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
5. Do wniosku dołącza się:
1) oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 3, w postaci elektronicznej lub
2) elektroniczne kopie dokumentów, o których mowa w ust. 3, po uwierzytelnieniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. 

III. Wymagane opłaty
Opłata za wpis do rejestru wynosi 25 zł. Należy ją wpłacić na numer rachunku bankowego Urzędu Miasta Torunia, w Banku Millennium o numerze 95 1160 2202 0000 0000 6171 9127
lub w kasie Urzędu Miasta Torunia przy ul. Grudziądzkiej 126 b.

IV. Termin i tryb realizacji
Bez zbędnej zwłoki.

V. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
Toruń, ul. Fałata 39
pokój nr 14

VI. Tryb odwoławczy
Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej, od której służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, złożone w terminie 14 dni od daty doręczenia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia.

Powiadom znajomego