BTCM 19.6 - Zawarcie umowy na udostępnienie terenu na drogach wewnętrznych Zespołu Staromiejskiego w Toruniu: ul. Rynek Staromiejski, ul. Różana, ul. Szeroka, ul. Królowej Jadwigi, ul. Żeglarska, Ducha Św. w celu zorganizowania stoisk handlowych z pamiątkami
Wersja strony w formacie XML| Kategoria sprawy | nieruchomości, mieszkania, lokale |
|---|---|
| Komórka odpowiedzialna | Biuro Toruńskiego Centrum Miasta |
Jednostka prowadząca sprawę:
Biuro Toruńskiego Centrum Miasta
Adres: ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 87 36, e-mail: starowka@um.torun.pl
Wykaz ulic: ul. Rynek Staromiejski, ul. Szeroka, ul. Królowej Jadwigi, ul. Żeglarska, ul. Ducha Św, ul. Kopernika, ul. Chełmińska
Podstawa prawna:
- Art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465, 1572)
- Art. 8 ust. 2 ustawy o drogach publicznych (t.j. z dnia 9 lutego 2023 r., Dz. U. poz. 645),
- Uchwała Nr 391/16 Rady Miasta Torunia z 8 września 2016 r.,
- Uchwała Nr 639/17 Rady Miasta Torunia z 7 września 2017 r.,
- Uchwała Nr 74/19 Rady Miasta Torunia z 7 marca 2019 r.,
- Uchwała Nr 344/20 z 27 lutego 2020 r.,
- Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Torunia, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia Nr 292 Prezydenta Miasta Torunia z 14 listopada 2024 r.,
- Zarządzenie Nr 312 Prezydenta Miasta Torunia z 29.11.2024 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad organizowania stoisk handlowych z pamiątkami na drogach wewnętrznych zespołu staromiejskiego w Toruniu.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych w Urzędzie Miasta Torunia - Biuro Toruńskiego Centrum Miasta
Zgodnie z treścią art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L.2016.119.1) zwanego dalej „RODO” informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Torunia, z siedzibą w Toruniu przy ul. Wały Generała Sikorskiego 8.
2) W sprawach związanych z ochroną danych osobowych i realizacji praw należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych e-mail: iod@um.torun.pl, telefonicznie: 56 611 8802 lub pisemnie na adres: ul. Wały Generała Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO (przetwarzania danych jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy) w związku z zawarciem umowy na udostępnienie terenu pod organizację stoiska handlowego z pamiątkami oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) w celu weryfikacji oświadczenia o niezaleganiu z należnościami wobec Gminy Miasta Toruń i publikacji danych zgodnie z punktem 13.
4) Dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat, a następnie przetwarzane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2019 r. poz. 553 ze zm.).
5) Pozyskane dane osobowe mogą być przekazywane:
a) podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie,
b) w zależności od potrzeb - organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom egzekucyjnym, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną,
c) w przypadku braku właściwości Prezydenta Miasta Torunia, organom, które są właściwe do rozpatrzenia skargi lub wniosku.
6) Ma Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
c) żądania usunięcia swoich danych osobowych, (o ile nie zakłóca to realizacji umowy lub obowiązków Administratora wynikających z przepisów prawa),
d) żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację, w przypadkach, kiedy przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie naszego prawnie usprawiedliwionego interesu,
f) przenoszenia swoich danych osobowych,
g) wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich nie podanie skutkuje brakiem możliwości rozpoznania wniosku. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis obowiązującego prawa.
8) Informujemy, że nie korzystamy z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
9) Pana/i dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Polski i Unii Europejskiej wyłącznie w przypadku, kiedy inne strony postępowania mają tam adres zamieszkania lub siedzibę.
10) Informujemy, że wykonywanie obowiązków, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, odbywa się niezależnie od obowiązków organów przewidzianych w ustawie o finansach publicznych i nie wpływa na tok i wynik postępowania.
11) Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie wpływa na tok i wynik postępowania.
12) Szczegółowych informacji dotyczących złożenia żądania udziela Inspektor Ochrony Danych. W celu złożenia żądania związanego z wykonaniem praw należy skierować wniosek na adres mailowy: iod@um.torun.pl lub udać się do naszej siedziby w Toruniu, ul. Wały Generała Sikorskiego 8, 87-100 Toruń. Przed realizacją Pani/Pana uprawnień będziemy musieli potwierdzić Pani/Pana tożsamość (dokonać Pani/Pana identyfikacji).
13) Informujemy także, że Prezydent Miasta Torunia zobowiązany jest podawać do publicznej wiadomości wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulgi, odroczenia, umorzenia lub rozłożono spłatę na raty oraz wykaz osób, którym udzielono pomocy publicznej. Podanie do publicznej wiadomości ww. wykazów następuje w terminie do 31 maja roku następującego po roku budżetowym, w którym udzielono ulgi w spłacie podatków (opłat) lub pomocy publicznej poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Torunia przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 i przy ul. Grudziądzkiej 126 B oraz publikację na stronie internetowej: www.torun.pl.
I. Dokumenty od wnioskodawcy:
- Wniosek o zawarcie umowy według załączonego wzoru.
- Załączniki do wniosku:
- tytuł prawny do lokalu, przed którym ma być zlokalizowane stoisko handlowe,
- mapkę na podkładzie geodezyjnym w skali 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji stoiska oraz jego odległości od elewacji budynku, przed którym będzie zorganizowane,
- wizualizację oraz zdjęcia poszczególnych elementów wyposażenia stoiska z podaniem ich wymiarów,
- oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec Gminy Miasta Toruń według załączonego wzoru,
- potwierdzenie przelewu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dowód wpłaty),
- szczegółowy wykaz artykułów, które będą sprzedawane na stoisku,
- pełnomocnictwo pisemne - w przypadku gdy w imieniu Najemcy działa pełnomocnik.
Uwagi:
1. Przy składaniu kserokopii żądanych dokumentów należy okazać ich oryginały do wglądu.
2. Biuro Toruńskiego Centrum Miasta UMT może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, uzgodnień i zezwoleń wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
3. Wnioskodawca występując o zawarcie umowy, jest zobowiązany skorzystać z załączonego wzoru wniosku.
II. Forma załatwienia:
Umowa cywilnoprawna.
III. Wymagane opłaty:
Kaucja zabezpieczająca należyte wykonanie umowy, w wysokości 1.500 zł, na konto: 62 1160 2202 0000 0003 3943 1400.
Czynsz miesięczny według stawki określonej w Zarządzeniu Nr 229 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 30 sierpnia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia wysokości stawek czynszu najmu/dzierżawy terenów dróg wewnętrznych z późn. zm. na numer konta przypisany do indywidualnego kontrahenta.
IV. Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
Do 30 dni od daty wpływu kompletnego wniosku (wraz z wymaganymi załącznikami).
V. Dokumenty uzyskiwane przez Biuro Toruńskiego Centrum Miasta UMT w postępowaniu:
Opinia Miejskiego Konserwatora Zabytków w sprawie formy i wystroju stoiska handlowego z pamiątkami.
Inne dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
VI. Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.
VII. Informacje dodatkowe dla klienta:
Dostępność procedury:
Druki wniosków można pobrać w Biurze Toruńskiego Centrum Miasta oraz na stronie internetowej www.bip.torun.pl.
Uwagi:
Stoiska handlowe z pamiątkami mogą być zorganizowane na następujących drogach wewnętrznych:
1) Rynek Staromiejski – wyłącznie w sezonie letnim,
2) ul. Królowej Jadwigi, ul. Szeroka, ul. Chełmińska, (na odcinku od skrzyżowania z ul. Franciszkańską do skrzyżowania z ul. Rynek Staromiejski), ul. Żeglarska (na odcinku od skrzyżowania z ul. Kopernika do skrzyżowania z ul. Rynek Staromiejski), ul. Ducha Świętego (na odcinku od skrzyżowania z ul. Kopernika do skrzyżowania z ul. Różaną), ul. Kopernika (od skrzyżowania z ul. Ducha Św. do skrzyżowania z ul. Żeglarską) – w sezonie letnim i zimowym.
przy czym przez:
1) sezonem letnim jest okres od 15 marca do 15 listopada danego roku;
2) sezonem zimowym jest okres od 1 grudnia do 28 lutego roku następnego.
Wniosek o zawarcie umowy najmu na organizację stoiska handlowego z pamiątkami należy złożyć w Biurze Toruńskiego Centrum Miasta co najmniej 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia funkcjonowania stoiska z pamiątkami.
Z wnioskiem o zawarcie umowy najmu z Gminą Miasta Toruń na organizację stoiska handlowego z pamiątkami, może wystąpić wyłącznie najemca legitymujący się tytułem prawnym do lokalu użytkowego, przed którym zorganizowane będzie stoisko.
Warunkiem zawarcia umowy najmu jest wniesienie przez Wynajmującego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (pkt. III niniejszej procedury).
Wzór umowy dot. udostępnienia terenu na drogach wewnętrznych Zespołu Staromiejskiego na zorganizowanie i prowadzenie stoiska handlowego z pamiątkami stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 292 PMT z dnia 14 listopada 2024 r. r.
Wytyczne dot. organizacji stoiska handlowego z pamiątkami stanowi załącznik nr 4 do Zarządzenia nr 292 PMT z dn. 14 listopada 2024 r.
Jakiekolwiek zmiany podczas realizacji umowy, w zakresie organizacji i wyposażenia stoiska handlowego z pamiątkami, w tym jego lokalizacji, parametrów: wysokości, szerokości, długości, powierzchni, kolorystyki, elementów wyposażenia, itp. – wymagają pisemnego zgłoszenia i dostarczenia nowego projektu architektonicznego do Biura Toruńskiego Centrum Miasta UMT.