W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WGK 10.11 - Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Środowisko, zieleń, zwierzęta
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Komunalnej

Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Gospodarki Komunalnej
Adres: ul. Legionów 220, 87-100 Toruń 
Telefon: 56 611 83 10, 56 611 83 41, 56 611 83 02, 56 611 83 10,
fax: 56 611 83 05, wgk@um.torun.pl

Podstawa prawna:

  • Art. 6m i 6n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519)
  • Uchwała Nr 304/16 Rady Miasta Torunia z dnia 12 maja 2016 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasta Toruń (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2016 r., poz. 1769), zmieniona uchwałą Nr 1091/23 z dnia 18 maja 2023 r. (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2023 r., poz. 3615).

Dokumenty od wnioskodawcy:

  • wypełniony formularz deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zgodnie z przyjętym wzorem (dostępny w dwóch wersjach do pobrania);
  • w przypadku składania pierwszej deklaracji przez podmiot reprezentujący (np. biuro zarządzające nieruchomością) należy załączyć kserokopię umowy o zarządzanie (pełnomocnictwo);
  • w przypadku składania deklaracji przez podmiot reprezentujący na podstawie pełnomocnictwa – należy załączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej na rachunek Urzędu Miasta Torunia nr 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799 (z obowiązku wniesienia opłaty skarbowej jest zwolnione pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu).

UWAGA!
Jeżeli przy korzystaniu z aktywnego formularza druku deklaracji nie ma możliwości zapisu wypełnionego pliku, proszę sprawdzić czy posiadają Państwo program Adobe Reader w wersji XI lub nowszy.

Wymagane opłaty:
    1. Złożenie deklaracji - Brak opłat;
    2. Złożenie kserokopii umowy o zarządzanie nieruchomością – Brak opłat;
    3. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – Opłata skarbowa 17,00 zł (należy wnosić na konto: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799)
    • z obowiązku wniesienia opłaty skarbowej jest zwolnione pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu.

Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
Niezwłocznie – weryfikacja danych zawartych w deklaracji oraz informacja o indywidualnym numerze rachunku bankowego, na który należy wnosić opłatę.

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Komunalnej
Referat Gospodarki Odpadami i Usług Komunalnych
ul. Legionów 220, 87-100 Toruń
Parter - sala B, pierwsze piętro - pokój nr 20
Tel.: 56 611 83 04, 611 83 30, 611 83 02, 611 83 41
e-mail: odpady@um.torun.pl

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

Uwagi:

  • Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do Prezydenta Miasta Torunia deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych (art. 6m ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).
  • Przez właściciela nieruchomości rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością (art. 2 ust. 1 pkt 4 w/w ustawy).
  • W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć nową deklarację do Prezydenta Miasta Torunia w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana (art. 6m ust. 2 w/w ustawy).
  • Ustalona w złożonej deklaracji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązuje bezterminowo, tj. do momentu:
    - złożenia korekty deklaracji (w związku ze zmianą danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty), lub
    - uchwalenia nowych stawek opłaty przez Radę Miasta Torunia (w takim przypadku właściciele nieruchomości zostaną pisemnie zawiadomieni o nowej wysokości opłaty).

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku ze składanymi deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami oraz realizacją usługi odbioru odpadów przez Gminę Miasta Toruń
    1) Administratorem Danych Osobowych jest Gmina Miasta Toruń, z siedzibą w Toruniu przy ul. Wały Generała Sikorskiego 8. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych i realizacji Pana/i praw może Pan/i kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych mailowo: iod@um.torun.pl, telefonicznie: 56 611 88 02 lub pisemnie na adres: ul. Wały Generała Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
    2) Pana/i dane osobowe wpisane do deklaracji będziemy przetwarzali, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) dalej RODO, w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych osobowych (art. 6 ust 1 lit c RODO), wynikającego z przepisów:
    • Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1439), dalej u.c.p.g.,
    • Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, ze zm.),
    • oraz przepisów wykonawczych do powyższych ustaw.
    3) Podanie danych osobowych w składanej deklaracji jest obowiązkowe (za wyjątkiem danych oznaczonych jako „pole nieobowiązkowe”), a obowiązek ich podania wynika z art. 6m ustawy u.c.p.g. W przypadku niepodania, w składanej deklaracji, Pana/i danych osobowych, nie będzie możliwe jej skuteczne złożenie oraz realizacja usługi odbioru odpadów.
    4) Pana/i dane osobowe będziemy udostępniali następującym kategoriom podmiotów:
    • podmiotom, z których usług korzystamy przy przetwarzaniu danych: firmy informatyczne serwisujące system informatyczny;
    • innym odbiorcom: przedsiębiorca odbierający odpady komunalne na podstawie umowy z Gminą Miasta Toruń;
    • nie przekazujemy Pana/i danych osobowych poza teren Polski, Unii Europejskiej.
    5) Pana/i dane osobowe przechowujemy przez okres:
    a) dane zawarte w papierowej wersji deklaracji:
    • w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia (ul. Legionów 220, 87-100 Toruń): do momentu złożenia nowej korygującej deklaracji (jednak nie krócej niż przez okres 2 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dana deklaracja została złożona), po tym okresie deklaracja zostanie przekazana do archiwum Urzędu Miasta Torunia,
    • w archiwum Urzędu Miasta Torunia (ul. Fałata 39, 87-100 Toruń): przez okres 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym deklaracja została złożona; 
    b) dane w wersji elektronicznej zamieszczonej na serwerze Urzędu Miasta Torunia: 
    • przez okres czasu, w którym Gmina Miasta Toruń będzie realizowała zadania nałożone na nią ustawą u.c.p.g.
    6) Ma Pan/i prawo do:
    • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, 
    • sprostowania swoich danych i ich usunięcia,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
    7) Jeżeli uważa Pan/i, że przetwarzamy Pana/i dane niezgodnie z prawem, może Pan/i wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowych informacji jak złożyć skargę, udziela Inspektor Ochrony Danych oraz znajdują się one na stronie internetowej Urzędu Miasta Torunia – www.bip.torun.pl. W celu złożenia żądania związanego z wykonaniem praw należy skierować wniosek na adres e-mail: iod@um.torun.pl lub udać się do naszej siedziby w Toruniu, ul. Wały Gen. Sikorskiego 8. Przed realizacją Pana/i uprawnień będziemy musieli potwierdzić Pana/i tożsamość (dokonać Pana/i identyfikacji).




Załączniki

Powiadom znajomego