Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Obsługi Mieszkańców
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 25, 87-100 Toruń ;                                   sala operacyjna na I piętrze
Telefon: 56 611 88 50 - sekretariat ,56 611 88 67

  • Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Obsługi Mieszkańców
    Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 25, 87-100 Toruń ;                                   sala operacyjna na I piętrze
    Telefon: 56 611 88 50 - sekretariat ,56 611 88 67

    W Wydziale Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Torunia został uruchomiony sms-owy system umawiania wizyt dotyczących spraw związanych z rejestracją pojazdów, a więc samej rejestracji, wymiany dowodu rejestracyjnego, dokonania zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym, uzyskania wtórnika dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu.

    System nosi nazwę MOJE AUTO SMS i polega na wysłaniu na numer           799 448 018
    wiadomości SMS  z danymi pojazdu, którego ma dotyczyć wizyta w WOM. 

    W wiadomości SMS należy podać wyłącznie:

  • numer rejestracyjny pojazdu - zarejestrowanego na terytorium RP;
  • numer VIN pojazdu, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy.

    Po wysłaniu wiadomości SMS z numerem rejestracyjny lub numerem VIN pojazdu, klient otrzyma wiadomość SMS potwierdzającą przyjęcie zgłoszenia.

    Pracownik Urzędu Miasta Torunia w ciągu 3 dni roboczych od dnia wysłania zgłoszenia, w godzinach między 8:00 a 17:00 skontaktuje się telefonicznie z klientem, w celu wyznaczenia terminu wizyty w Wydziale. Rozmowy są rejestrowane w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług.
    W przypadku wydłużenia terminu pierwszego kontaktu, klient otrzyma wiadomość SMS, z informacją o przewidywanym terminie kontaktu.

    Podczas rozmowy telefonicznej pracownik Urzędu Miasta Torunia pobiera od zgłaszającego imię i nazwisko w celu dokończenia procesu rejestracji. Po ustaleniu terminu wizyty klient otrzymuje wiadomość SMS, w której potwierdzany jest termin oraz miejsce wizyty. Klient otrzyma również link z opisem procedury rejestracji pojazdu.

    W przypadku dwóch nieskutecznych prób kontaktu (klient nie odbierze), osoba ta otrzyma za pośrednictwem wiadomość SMS informację o przeprowadzonych próbach i informację o terminie kolejnej, ostatniej próby kontaktu telefonicznego. Jeśli po wyczerpaniu powyższej ścieżki postępowania klient nie odbierze telefonu, pracownik Urzędu Miasta Torunia wyznaczy termin na realizację sprawy, który zostanie wysłany do klienta w formie wiadomości SMS. Klient zobowiązany jest do potwierdzenia w przeciągu 24 h wyznaczonego terminu wizyty, zgodnie z instrukcją wskazaną w wiadomości SMS. Po potwierdzeniu wizyty, klient otrzymuje wiadomość SMS z potwierdzeniem terminu wizyty. W przypadku niepotwierdzenia w przeciągu 24 h terminu wizyty, klient otrzyma wiadomość SMS z informacją o braku potwierdzenia wizyty oraz anulacji zgłoszenia. 

    Umówiona wizyta dotyczyć może tylko i wyłączenie pojazdu wskazanego w wiadomości SMS. Nie dopuszcza się zamiany pojazdu wskazanego w wiadomości SMS na inny pojazd.

    Uwaga – ważna informacja !
    Pojazdy zarejestrowane na terenie Polski, które zostały zakupione lub sprzedane od 01.07.2021r. podlegają zgłoszeniu odpowiednio nabyciu lub zbyciu w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy lub wystawienia faktury.

    Złożenie wniosku o rejestrację pojazdu już zarejestrowanego na terenie Polski jest równoznaczne ze zgłoszeniem jego nabycia,
    w przypadku niedotrzymania terminu zgłoszenia nabycia pojazdu, Urząd będzie zobowiązany do nałożenia kary pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 zł. 
     zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu można dokonać elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP, przesłać pocztą lub wrzucić do urny znajdującej się przed wejściem do Wydziału Obsługi Mieszkańców. Do zgłoszenia należy dołączyć kserokopię umowy lub faktury. 
    Zgłoszenie nabycia nie jest równoznaczne z wnioskiem o rejestrację pojazdu.

    Podstawa prawna
    Art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020r. , poz. 110 z późn. zm.)
    § 2 ust 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych ( Dz. U. z 2017r., poz. 2355 z późn. zm.)
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22.12.2003r.  w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2016r. poz. 689  z późn. zm.)


I. Dokumenty od wnioskodawcy
Wniosek o rejestrację według załączonego wzoru
Dowód rejestracyjny
Karta pojazdu, jeśli była wydana
Dowód własności pojazdu
Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane
Tablice rejestracyjne
Dowód osobisty
Polisa OC - przy odbiorze stałego dowodu rejestracyjnego 

II. Wymagane opłaty:
 Informacja dotycząca wysokość poszczególnych opłat znajduje się poniżej:

POJAZD NOWY LUB ZAREJESTROWANY W POLSCE:

Opłata za przerejestrowanie w przypadku nowych tablic rejestracyjnych:
Samochód - 160,50 zł
Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy - 121,50 zł
Motocykl - 121,50 zł
Motorower - 111,50 zł

w przypadku pozostawienia dotychczasowych tablic rejestracyjnych:
z pozwoleniem czasowym
Samochód - 81,50 zł
Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy - 81,50 zł
Motocykl - 81,50 zł
Motorower - 81,50 zł

bez pozwolenia czasowego
Samochód - 67,50 zł
Przyczepa, Naczepa, Ciągnik rolniczy  - 67,50 zł
Motocykl - 67,50 zł
Motorower - 67,50 zł


w przypadku indywidualnych tablic rejestracyjnych (bez czasowych)
Samochód - 1100,50 zł
Motocykl - 581,50 zł

Opłaty mogą być dokonane na miejscu lub przelane na konto:Urząd Miasta Torunia, Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8; nr konta: 33 1160 2202 0000 0002 7221 2086” 


III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku pod warunkiem kompletności dokumentów, z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu (czas oczekiwania na wyprodukowanie i dostarczenie dowodu rejestracyjnego z Warszawy ok. 30 dni).

IV. Tryb odwoławczy
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

V. Uwagi
Wniosek można złożyć osobiście w siedzibie Wydziału lub elektronicznie za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta Torunia 



Załączniki:

Tabela opłat
Wniosek o przerejestrowanie pojazdu
Informacja RODO (WOM)