W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wybory do MRMT na kadencję 2023-2024

W dniu 28 lutego 2023 r. odbędą się wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Torunia. Młodzi mieszkańcy Torunia będą wybierać 25 członków Rady.

Zgłosiło się 32 kandydatów na członków Młodzieżowej Rady Miasta Torunia - Obwieszczenie Komisji Wyborczej o liście kandydatów do pobrania w polu "załączniki".

Rada składa się z 25 członków. Są oni wybierani w jednym okręgu wyborczym na 2-letnią kadencję.

Rada Miasta zarządziła wybory na pierwszą kadencję młodzieżowego samorządu na dzień:
28 lutego 2023 roku, w godzinach 13.00 – 19.00
w siedzibie Urzędu Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8

Czynne i bierne prawo wyborcze do Rady ma każdy mieszkaniec Miasta Torunia, który w dniu rozpoczęcia kadencji Rady ukończy 14 rok życia i nie ukończy 19 roku życia. Pierwsza kadencja Rady rozpoczyna się 1 marca 2023 roku.

Wybory będą przebiegać analogicznie do wyborów powszechnych. W dniu wyborów przed przystąpieniem do głosowania wyborca jest zobowiązany do okazania Komisji Wyborczej dokumentów potwierdzających posiadanie czynnego prawa wyborczego, tj.:

1) legitymacji uczniowskiej i zaświadczenia wydanego przez dyrektora szkoły na podstawie dokumentacji szkolnej - zaświadczenie do pobrania w polu "załączniki".

lub

2) innych dokumentów poświadczających miejsce zamieszkania oraz wiek.

Następnie, w przypadku pozytywnej weryfikacji uprawnienia do głosowania, wyborca otrzymuje od Komisji kartę do głosowania. Wyborca potwierdza otrzymanie karty do głosowania własnym podpisem.


Młodzieżowa Rada Miasta Torunia została powołana przez Radę Miasta Torunia uchwałą nr 984/22 z dnia 15 grudnia 2022 r. Wybory członków Młodzieżowej Rady zostały natomiast zarządzone uchwałą nr 985/22 z dnia 15 grudnia 2023r.

Zostaną one przeprowadzone zgodnie z poniżej podanym harmonogramem:

  • Podmiot: Młodzieżowa Rada Miasta Torunia
  • Termin wyborów: 28.02.2023r., (wtorek)

  • Ostateczny termin składania zgłoszeń kandydatów wraz z listami poparcia: 7.02.2023r.
  • Miejsce: ul. Wały gen Sikorskiego 8,

  • Wybory odbędą się w godzinach 13.00 – 19.00.

 


Kto może się zgłosić?
Swoją kandydaturę do Młodzieżowej Rady może zgłosić każdy mieszkaniec Torunia, który w dniu rozpoczęcia kadencji Rady ukończy 14 rok życia i nie ukończy 19 roku życia. I kadencja Rady rozpoczyna się z dniem 1 marca 2023 roku.

Jakie dokumenty należy dostarczyć?
Wystarczy dostarczyć do Rady Miasta Torunia poprawnie wypełniony formularz z listą poparcia dla kandydata. Na liście poparcia musi się znaleźć co najmniej dziesięć podpisów od osób popierających kandydaturę. Muszą to być osoby zamieszkujące w Toruniu, które w dniu rozpoczęcia kadencji Rady ukończą 14 rok życia i nie ukończą 19 roku życia. Kandydat nie może poprzeć samego siebie. Mieszkaniec może udzielić poparcia nieograniczonej liczbie kandydatów.

Formularz listy poparcia jest dostępny w polu "Do pobrania".

Gdzie i w jaki sposób zgłosić swoją kandydaturę?
Listę poparcia z podpisami osób popierających kandydaci składają do Komisji Wyborczej zajmującej się organizacją wyborów członków Młodzieżowej Rady - działającej w siedzibie Rady Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń - Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Torunia, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.45 - 17.00 (na parterze głównego budynku Urzędu Miasta Torunia).

Dokument można też dostarczyć pocztą tradycyjną na adres:
Biuro Rady Miasta Torunia
Komisja Wyborcza ds. Młodzieżowej Rady Miasta Torunia
ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń

Co się stanie, jeżeli w dostarczonych dokumentach będą braki?
Komisja Wyborcza wezwie osobę dokonująca zgłoszenia do uzupełnienia braków.

Do kiedy można zgłaszać kandydatury?
Ostateczny termin zgłaszania kandydatury to 7 lutego 2023 r.


Dodatkowe informacje

Dodatkowe informacje dotyczące zgłoszeń do wyborów, a także wszystkich innych spraw związanych z wyborami, można uzyskać w Biurze Rady Miasta Torunia:


Zobacz też:

Załączniki

Powiadom znajomego