WSA 2.7 - Rezygnacja ze stałego rejestru wyborców w danej gminie
Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Spraw Administracyjnych
Adres: ul. Batorego 38/40, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 83 50, fax 56/ 611 83 20; e-mail: wsa@um.torun.pl
Podstawa prawna
- art. 18d ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U z 2022 r., poz. 1277 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 28 lipca 2023 r. w sprawie wzorów wniosków o ujęcie w obwodzie głosowania, skreślenie wyborcy z Centralnego Rejestru Wyborców, zmianę miejsca głosowania oraz wzoru i sposobu ewidencjonowania zaświadczeń o prawie do głosowania (Dz. U. poz. 1495).
I. Dokumenty od wnioskodawcy
- Wniosek o skreślenie wyborcy z rejestru wyborców (dotyczy obywateli UE).
- Oświadczenie o powrocie do miejsca pobytu stałego (dotyczy obywateli RP).
II. Wymagane opłaty
Brak
III. Termin i tryb realizacji
Niezwłocznie.
IV. Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Administracyjnych,
pokój nr 30; tel. 56 61 18 350,
V. Tryb odwoławczy
Brak
VI. Uwagi
Wyborca wpisany do rejestru wyborców w innej gminie jest zobowiązany złożyć w gminie, w której jest zameldowany na pobyt stały, oświadczenie, że ponownie zamieszkał na jej obszarze pod adresem zameldowania na pobyt stały. Skutkiem tego jest ponowne wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w tej gminie i skreślenie go z rejestru gminy, w której wpisał się na własny wniosek.
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą Kodeks wyborczy
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorami są:
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, z siedzibą w Warszawie (02-591), ul. Stefana Batorego 5 – pełni rolę nadzorczą w zakresie rozwoju rejestru PESEL, odpowiada za poprawność danych w rejestrze PESEL i funkcjonowanie wydzielonej sieci umożliwiającej dostęp do rejestru.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Prezydentem Miasta Torunia można się skontaktować pisemnie za pośrednictwem administratora danych osobowych, na adres siedziby administratora:
87-100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/i skontaktować e-mailowo: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Prezydent Miasta Torunia wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/i skontaktować e-mailowo:iod@um.torun.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Danych Osobowych, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pana/i dane będą przetwarzane w celu prowadzenia rejestru wyborców Gminy Miasta Toruń.
Pana/i dane będą przetwarzane na podstawie ustawy Kodeks wyborczy.
ODBIORCY DANYCH
Pana/i dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy kodeks wyborczy.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane w rejestrze wyborczym będą przetwarzane bezterminowo.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Panu/i prawo dostępu do Pana/i danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje Panu/i również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pana/i zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Pana/i dane do rejestru wyborców wprowadzane są przez organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego i wpisania do rejestru wyborców.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Kodeks wyborczy.