Uchwała Nr 144/99
Rady Miejskiej Torunia
z dnia 15 kwietnia 1999 roku

 

w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Toruń przeznaczonych na realizację urządzeń infrastruktury technicznej.

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 9 lit "a"  ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13 poz. 741 ze zmianami), oraz art. 37 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. nr 115 poz. 741)

 

Rada Miejska Torunia
uchwala, co następuje:

§ 1

Zwolnić z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości stanowiące własność Gminy Miasta Toruń, przeznaczone na realizację urządzeń infrastruktury technicznej, jeżeli cele te realizowane będą przez podmioty dla których są celami statutowymi i których dochody przeznacza się w całości na działalność statutową.

 

§ 2

Ustalić "Zasady sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Toruń przeznaczonych na realizację urządzeń infrastruktury technicznej, jeżeli cele te realizowane będą przez podmioty dla których są celami statutowymi i których dochody przeznacza się w całości na działalność statutową" -  przedstawione w zał. nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Torunia.

 

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

 

Przewodniczący
Rady Miejskiej Torunia

/-/ mgr inż. Bogdan Major

 

 

Załącznik nr 1
do uchwały Nr 144/99
z dnia 15.04.1999 r.

Zasady sprzedaży nieruchomości stanowiących własność gminy Miasta Toruń, przeznaczonych na realizację urządzeń infrastruktury technicznej, jeżeli cele te realizowane będą przez podmioty dla których są celami statutowymi i których dochody przeznacza się w całości na działalność statutową.

  1. Wniosek o zakup nieruchomości przeznaczonej na realizację urządzeń infrastruktury technicznej (zwanej dalej nieruchomością) zainteresowany podmiot (zwany dalej wnioskodawcą) kieruje do Zarządu Miasta Torunia.
  2. Możliwość zbycia nieruchomości określa Zarząd Miasta Torunia po zebraniu opinii:
  1. Cenę sprzedaży nieruchomości ustala się w wysokości nie niższej od jej wartości ustalonej przez rzeczoznawcę majątkowego.
  2. O przeznaczeniu nieruchomości do zbycia ogłasza Zarząd Miasta Torunia poprzez obwieszczenie, które podaje się do publicznej wiadomości w sposób określony w ustawie o gospodarce nieruchomościami oraz zawiadamia we właściwej formie o tym osoby, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia.
  3. Niezwłocznie po wywieszeniu obwieszczenia, o którym mowa w pkt. 4 Zarząd Miasta Torunia kieruje do wnioskodawcy ofertę sprzedaży nieruchomości, na warunkach podanych w obwieszczeniu, z zastrzeżeniem możliwości odstąpienia od oferty w sytuacji określonej w pkt. 6 niniejszych zasad.
  4. W przypadku stwierdzenia, że pierwszeństwo przysługuje innym osobom a ich uprawnienia należy realizować w pierwszej kolejności, procedura sprzedaży na rzecz wnioskodawcy zostaje wstrzymana.
  5. Potwierdzenie zainteresowania nabyciem nieruchomości na warunkach określonych w pkt. 4 wnioskodawca winien złożyć w formie pisemnej w terminie 21 dni od dnia otrzymania oferty.
  6. Umowa sprzedaży nieruchomości winna być zawarta najpóźniej w terminie miesiąca od przyjęcia oferty.
  7. Kupujący zobowiązany jest do wpłacenia ceny ustalonej wg niniejszych zasad, w sposób i terminie umożliwiającym stwierdzenie wpłynięcia środków na konto Gminy przed podpisaniem aktu notarialnego.
  8. Wszelkie koszty związane z nabyciem nieruchomości ponosi wnioskodawca.