Uchwała Nr 139/99
Rady Miejskiej Torunia
z dnia 15 kwietnia 1999 roku

 

w sprawie określenia regulaminu pracy komisji konkursowej powołanej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora ośrodka adopcyjno-opiekuńczego lub placówki opiekuńczo-wychowaczej prowadzonej przez Gminę Miasta Torunia.

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 36a ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( t.j. z 1996 r. Dz. U. Nr 67, poz. 329 z późn. zm.)

 

Rada Miejska Torunia
uchwala, co następuje:

§ 1.

Określa się regulamin pracy komisji konkursowej powołanej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora ośrodka adopcyjno-opiekuńczego lub placówki opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Gminę Miasta Torunia, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Torunia.

 

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący
Rady Miejskiej Torunia

/-/ mgr inż. Bogdan Major 

 

 

Załącznik do
Uchwały Nr 139/99 RMT
z dnia 15 kwietnia 1999 r.

 

Regulamin pracy komisji konkursowej powołanej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora ośrodka adopcyjno-opiekuńczego lub placówki opiekuńczo- wychowawczej prowadzonej przez Gminę Miasta Torunia.

§ 1.

1. Komisja powinna rozpocząć pracę nie później niż w ciągu 21 dni od upływu terminu składania ofert.
2. Prace komisji są prowadzone i jej decyzje są prawomocne, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 50% + 1 jej składu.
3. W przypadku braku wymaganego quorum, przewodniczący komisji niezwłocznie zwołuje ponowne posiedzenie. 
4. Do obowiązków przewodniczącego komisji należy w szczególności:
   a) przewodniczenie obradom komisji,
   b) przedstawienie członkom komisji zebranych dokumentów dotyczących kandydatów,
   c) zarządzanie głosowań w toku rozstrzygania wszystkich istotnych spraw dotyczących postępowania konkursowego,
   d) przekazywanie kandydatom w imieniu komisji wszystkich niezbędnych informacji,
   e) przekazywanie wyników obrad komisji konkursowej w postaci protokołów oraz dokumentów kandydatów Zarządowi Miasta.

5. Do obowiązków członka komisji należy w szczególności:
   a) uczestniczenie w posiedzeniach komisji,
   b) zachowanie w tajemnicy informacji zawartych w dokumentach kandydatów oraz z przebiegu postępowania konkursowego.

6. Do obowiązków sekretarza komisji należy w szczególności:
   a) kompletowanie dokumentacji pracy komisji,
   b) protokołowanie posiedzeń komisji.

§ 2.

1. Postępowanie konkursowe odbywa się na jednym posiedzeniu z zastrzeżeniem ust. 2 i polega na:
   a) zapoznaniu się z dokumentami złożonymi przez kandydatów i dokonaniu analizy przedstawionych przez nich koncepcji pracy,
   b) przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego z udziałem kandydatów spełniających warunki formalne.

2. W przypadku dużej ilości kandydatów lub innych uzasadnionych przyczyn, komisja może ogłosić przerwę trwającą nie dłużej niż 3 dni.

3. Po przeprowadzeniu postępowania konkursowego przewodniczący komisji zarządza głosowanie.
Warunki głosowania:

a) głosowanie jest tajne,
b) każdy członek komisji dysponuje jednym głosem,
c) każdy członek komisji otrzymuje kartę do głosowania zawierającą nazwiska kandydatów,
d) oddanie głosu na kandydata polega na skreśleniu na karcie do głosowania wszystkich pozostałych nazwisk kandydatów,
e) karty do głosowania zawierające więcej niż jedno nie skreślone nazwisko oraz skreślone wszystkie nazwiska, traktuje się jako głosy ważne lecz nie oddane na żadnego kandydata.

4. Konkurs jest rozstrzygnięty, jeżeli jeden z kandydatów uzyskał w głosowaniu bezwzględną większość głosów obecnych członków komisji.

5. Bezwzględna większość głosów ma miejsce wówczas, gdy za kandydatem oddana została liczba głosów większa od sumy pozostałych głosów.

6. W przypadku, gdy żaden z kandydatów nie uzyska bezwzględnej większości głosów, to do drugiej tury głosowania dopuszczeni są dwaj kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów.

7. Postanowień ust. 6 nie stosuje się w przypadku, gdy w konkursie uczestniczy dwóch kandydatów.

8. Jeżeli w pierwszej turze głosowania rozkład głosów uniemożliwia wyłonienie dwóch kandydatów z największą liczbą głosów, o których mowa w ust. 6, zarządza się dodatkowe głosowanie według następującej procedury:

a) w przypadku, gdy w pierwszej turze głosowania wyłoniono jednego kandydata z największą liczbą głosów, jedno dodatkowe głosowanie przeprowadza się tylko wśród kandydatów pozostałych, którzy uzyskali największą, równą liczbę głosów. Kandydat, który w tym głosowaniu otrzyma największą liczbę głosów jest dopuszczony wraz z uprzednio wyłonionym kandydatem do drugiej tury głosowania, o którym mowa w ust. 6.

b) w przypadku, gdy w pierwszym głosowaniu wyłoniono więcej niż dwóch kandydatów z największą, ale jednocześnie równą liczbą głosów, jedno dodatkowe głosowanie przeprowadza się tylko wśród tych kandydatów. W zależności od wyniku tego głosowania zastosowanie mają odpowiednio tylko ust. 4 lub ust. 9.

9. Jeżeli żaden z tak wyłonionych kandydatów nie uzyska bezwzględnej większości oddanych głosów oznacza to, że konkurs nie wyłonił kandydata na stanowisko dyrektora.

10. Karty do głosowania dołączone są do protokołu postępowania konkursowego.

11. W sprawach proceduralnych głosowanie jest jawne.

§ 3.

1. Kandydatom służy prawo wniesienia zażalenia na pracę komisji w terminie 3 dni od daty zakończenia pracy komisji - na ręce przewodniczącego komisji.

2. Przewodniczący komisji, niezwłocznie przekazuje Zarządowi Miasta informację o wynikach konkursu wraz z dokumentacją pracy komisji oraz zażalenie, o którym mowa w ust. 1.