Rady Miejskiej Torunia
z dnia 16 marca 1995 r.
w sprawie utworzenia zakładu budżetowego pod nazwą Miejski Zarząd Dróg w Toruniu i nadania Statutu, oraz upoważnienie Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg do wydawania decyzji administracyjnych.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2. art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „h” oraz art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym (Dz. U. Nr 16 poz. 95 z późniejszymi zmianami) oraz § 2 ust. 1 i 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 maja 1991 r. w sprawie zakładów budżetowych (Dz. U. Nr 42 poz. 183)
Rada Miejska Torunia
uchwala, co następuje:
§ 1
Utworzyć z dniem 1 kwietnia 1995 r. zakład budżetowy o nazwie Miejski Zarząd Dróg z siedzibą w Toruniu i nadać statut w brzmieniu załączonym do uchwały – załącznik nr 1.
§ 2
Przedmiotem działania Miejskiego Zarządu Dróg będą:
1. Planowanie, budowa, modernizacja, utrzymanie, ochrona, organizacja i zarządzanie ruchem na drogach w granicach administracyjnych miasta Torunia (z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych) w zakresie objętym ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 14 poz. 60 z późniejszymi zmianami) oraz ustawą z dnia 1 lutego 1983 r –Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1992 r Nr 11, poz. 41 z późniejszymi zmianami) w tym w szczególności:
1.1. planowanie, nadzór nad budową i modernizacją sieci drogowej oraz obiektów inżynierskich,
1.2. utrzymanie sieci drogowej i obiektów inżynierskich,
1.3. utrzymanie, modernizacja i budowa oświetlenia ulicznego,
1.4. utrzymanie i budowa zieleni w pasie drogowym,
1.5. utrzymanie dróg w okresie zimowym i letnim,
1.6. ewidencja dróg, obiektów inżynierskich i urządzeń znajdujących się w pasie drogowym,
1.7. organizacja systemu parkowania,
1.8. organizacja badań obciążenia ruchem sieci drogowej,
1.9. udział w pracach związanych z prognozowaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej,
1.10. kontrola wykonywania decyzji administracyjnych związanych z przywróceniem nawierzchni drogowych, chodników i terenów zielonych do stanu pierwotnego.
§ 3
Właściwą częścią budżetu, z którą Miejski Zarząd Dróg będzie się rozliczać jest Dz. 70 rozdz. 7011, 7221, 7231, 7261, 7262, 7283, 7395.
§ 4
1. Źródłem przychodów Miejskiego Zarządu Dróg będą:
a) dotacje z budżetu gminy,
b) dochody własne, w szczególności wynagrodzenia za świadczone usługi w zakresie prac konserwacyjnych i doradczych w dziedzinie technicznej i technologicznej budowy i utrzymania ulic, organizacji ruchu i inżynierii miejskiej, inwentaryzacji geodezyjnej urządzeń sieci podziemnych,
c) inne przychody,
2. Rozchody będą przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z wykonywaniem zadań statutowych zakładu.
§ 5
Upoważnia się Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg do wydawania decyzji administracyjnych w następujących sprawach związanych z drogami krajowymi, wojewódzkimi położonymi w granicach administracyjnych miasta Torunia i drogami gminnymi i lokalnymi miejskimi:
- lokalizowanie w pasie drogowym obiektów nie związanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu oraz na przeprowadzenie pojazdów ponad gabarytowych,
- zajmowanie pasa drogowego i naliczanie opłat z tego tytułu,
- orzekanie o przywróceniu do stanu pierwotnego pasa drogowego w przypadku jego naruszenia lub nieprawidłowego wykonania robót,
- wprowadzenie ograniczeń w ruchu drogowym w razie uszkodzenia nawierzchni lub zagrożenia awarią,
- niestosowanie się do niektórych znaków drogowych.
§ 6
Na utworzenie Miejskiego Zarządu Dróg przyznaje się jednorazowo środki finansowe w wysokości do 96.000,00 zł, które przeznacza się na:
- adaptację pomieszczeń siedziby w wysokości 60.000,00
- uzupełnienie pierwszego wyposażenia 13.000,00
- fundusz obrotowy – początkowy w wysokości 23.000,00
oraz przekazuje się środki trwałe i przedmioty nietrwałe określone w załączniku nr 2 do uchwały.
§ 7
Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Zarządowi Miasta.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 1995 r.
Sekretarz Obrad Przewodniczący
/-/mgr Sabina Leszczyńska Rady Miejskiej Torunia
/-/mgr inż. Bogdan Major