Uchwała nr 433/94

Rady Miejskiej Torunia

z dnia 12 maja 1994 roku

 

 

w sprawie podziału zadań i kompetencji należących do organu prowadzącego przedszkola, szkoły oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze pomiędzy organy Gminy Miasta Torunia.

 

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym (Dz. U. nr 16, poz. 95 z późn. zmianami)

 

Rada Miejska Torunia

u c h w a l a, co następuje:

 

§  1

 

Ilekroć w uchwale jest mowa bez bliższego określenia o szkole – należy przez to rozumieć przedszkola, szkoły i inne placówki oświatowe w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Torunia.

 

§  2

 

1.      Do kompetencji Zarządu Miasta należy:

1)       powołanie komisji konkursowych wyłaniających kandydatów na dyrektorów szkół,

2)       określanie regulaminu pracy komisji konkursowej,

3)       uchwalanie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły,

4)       delegowanie przedstawicieli oraz powoływanie przewodniczącego komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły,

5)    delegowanie obserwatora konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest Kurator Oświaty lub inny organ administracji rządowej – na  jego wniosek,

6)    zatrudnianie i zwalnianie dyrektorów (kierowników) szkół,

7)    zatwierdzanie zasad dotyczących ruchu służbowego nauczycieli,

8)       opiniowanie wniosków w sprawie eksperymentów i innowacji pedagogicznych w kwestii zabezpieczenia finansowego,

9)       opiniowanie dla szkół działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych, kadrowych lub lokalowych planów nauczania różniących się od ramowego planu nauczania,

10)rozpatrywanie odwołań od ustalonej oceny pracy dyrektora.

 

2.      Powierza się ponadto Zarządowi Miasta pozostałe zadania i kompetencje przewidziane w przepisach szczególnych dla organu prowadzącego szkołę. Jednakże delegacja ta nie obejmuje uprawnienia do stanowienia przepisów gminnych oraz zadań,  których dotyczy art. 18 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym oraz ustalania miejskiej polityki oświatowej.

3.      Zarząd Miasta może przekazać zadania i kompetencje jednostkom organizacyjnym gminy lub komórkom organizacyjnym urzędu, z wyjątkiem określonych w § 2 ust.1

 

 

 

§  3

 

Do kompetencji Prezydenta Miasta należy:

1)       przyznawanie tzw. dodatku gminnego dla dyrektorów szkół,

2)       przyznawanie nagród dla dyrektorów szkół i wyróżniających się nauczycieli,

3)       zatrudnianie, zwalnianie, nagradzanie, wymierzanie kar nauczycielom i innym pracownikom w przedszkolach jednooddziałowych.

 

§  4

 

Wykonanie niniejszej uchwały zleca się Zarządowi Miasta Torunia.

 

§  5

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

 

 

Sekretarz Obrad                                                                                Przewodniczący

/-/mgr Barbara Królikowska-Ziemkiewicz                                           Rady Miejskiej Torunia

                                                                                                          /-/dr Jan Adamiak