Toruń: Wyłonienie Operatora zarządzającego Toruńskim Inkubatorem Technologicznym utworzonym w ramach projektu pn. Toruński Inkubator Technologiczny dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013
Numer ogłoszenia: 176011 - 2012; data zamieszczenia: 16.08.2012
OGŁOSZENIE O KONCESJI NA USŁUGI

SEKCJA I: KONCESJODAWCA

I. 1) NAZWA (FIRMA) I ADRES: Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6118713, faks 056 6118622.

I. 2) RODZAJ KONCESJODAWCY: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT KONCESJI

Nazwa nadana koncesji przez koncesjodawcę: Wyłonienie Operatora zarządzającego Toruńskim Inkubatorem Technologicznym utworzonym w ramach projektu pn. Toruński Inkubator Technologiczny dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013.

Określenie przedmiotu koncesji oraz jej wartości: Przedmiotem koncesji jest efektywne zarządzanie majątkiem wytworzonym w wyniku realizacji projektu pn. Toruński Inkubator Technologiczny z zastrzeżeniem braku możliwości zmiany sposobu wykorzystania i przeznaczenia obiektu, zachowania wszelkich wskaźników realizacji projektu oraz wypełnienia wszelkich założeń projektu, nakierowane na powstawanie i rozwój firm innowacyjnych branży ICT. Wynagrodzeniem Koncesjonariusza będzie wyłącznie prawo do eksploatacji, w tym pobierania pożytków z przedmiotu koncesji. Szacunkowa wartość koncesji - 18 822 001,44 zł Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja usługi: Zarządzanie Toruńskim Inkubatorem Technologicznym Kod NUTS PL613 Główne miejsce lub lokalizacja usług: Polska, województwo kujawsko-pomorskie, Toruń, ul. Łokietka..

Opis potrzeb i wymagań koncesjodawcy / informacja o sposobie uzyskania opisu: 1. Przedmiotem koncesji jest efektywne zarządzanie majątkiem wytworzonym w wyniku realizacji projektu pn. Toruński Inkubator Technologiczny z zastrzeżeniem braku możliwości zmiany sposobu wykorzystania i przeznaczenia obiektu, zachowania wszelkich wskaźników realizacji projektu oraz wypełnienia wszelkich założeń projektu, nakierowane na powstawanie i rozwój firm innowacyjnych branży ICT. 2. Projekt utworzenia Inkubatora zakłada stworzenie w rewitalizowanym obiekcie Młynów Toruńskich, warunków dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego w regionie. Celem projektu jest utworzenie bazy dla wdrożenia nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w postaci inkubatora technologicznego skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw branży ICT, gdzie młodzi przedsiębiorcy lub przedsiębiorcy poszukujący możliwości dalszego rozwoju otrzymają nie tylko pomoc doradczo-informacyjną, ale również wsparcie w zakresie stymulowania współpracy ze środowiskiem naukowym. Celem działania Inkubatora jest powstawanie i rozwój firm innowacyjnych oraz kształtowanie postaw przedsiębiorczych i proinnowacyjnych, zwłaszcza wśród ludzi młodych. Działalność TIT będzie przyczyniała się do wzrostu liczby firm innowacyjnych w regionie, wzrostu szans ich przetrwania na rynku, wzrostu potencjału rozwojowego miasta, zwiększenia konkurencyjności gospodarki regionu, zmiany wizerunku miasta u inwestorów - dywersyfikacja i unowocześnienie struktury gospodarki miasta, zmniejszenia bezrobocia w regionie poprzez tworzenie nowych, trwałych miejsc pracy, ograniczenia emigracji ludności, zmiany struktury zawodowej mieszkańców oraz integracji uczelni wyższych z ich otoczeniem, a także ich absolwentami, w tym pomoc w odnajdywaniu się na rynku pracy. Podstawowym zadaniem inkubatora jest asysta w tworzeniu oraz pomoc w pierwszym okresie działania małej technologicznej firmy. W bieżącej działalności podkreśla się korzyści, jakie wynikają z osobistego kontaktu przedsiębiorców z zarządem i pracownikami inkubatora, trenerami i doradcami oraz innymi przedsiębiorcami, lokatorami inkubatora. Efektem bezpośrednich kontaktów są tzw. efekty synergii, trudne do osiągnięcia w innych warunkach. W działaniach inkubacyjnych kładzie się coraz większy nacisk na miękkie usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw. 3. W tym celu Koncesjonariuszowi przekazane zostaną do dyspozycji 23 miejsca parkingowe znajdujące się na niżej wymienionych nieruchomościach oraz prawo przejazdu i przechodu, przeznaczone na potrzeby świadczenia usług: działka nr 111 obręb 48, Toruń ul. Dworcowa 8 - 10, powierzchnia około 0, 14 ha, nr Księgi Wieczystej TOIT/00034335/4; działka nr 112/3 obręb 48, Toruń ul. Władysława Łokietka 5, powierzchnia około 0,10 ha, nr Księgi Wieczystej TO1T/00107995/1; działka nr 112/1 obręb 48, Toruń ul. Władysława Łokietka, powierzchnia około 0,0016 ha, nr Księgi Wieczystej TO1T/00107995/1 oraz części budynków: 1) 1/2 przedostatniej, 7 kondygnacji budynku silosów zbożowych, adaptowanej do nowej funkcji konferencyjno-szkoleniowej (sale konferencyjne i meeting room) wraz z wyposażeniem i udostępnionym sprzętem; 2) ostatnia, 8 kondygnacja budynku silosów zbożowych, adaptowana do nowej funkcji biurowo-laboratoryjnej (powierzchnia biurowa i laboratorium multimedialne) wraz z wyposażeniem i udostępnionym sprzętem; 3) część 1 kondygnacji budynku młyna żytniego, adaptowana do nowej funkcji biurowej (e-biuro) wraz z wyposażeniem i udostępnionym sprzętem; 4) 8 kondygnacja budynku młyna żytniego, adaptowana do nowej funkcji laboratoryjno-obsługowej (laboratorium kreatywne i klub przedsiębiorcy) wraz z wyposażeniem i udostępnionym sprzętem; 5) 9 kondygnacja budynku młyna żytniego, adaptowana do nowej funkcji obsługowej (klub przedsiębiorcy) wraz z wyposażeniem i udostępnionym sprzętem, o łącznej powierzchni użytkowej około 1 100 m2. 4. Koncesjonariusz będzie odpowiedzialny za utrzymanie obiektów i zarządzanie nimi przez cały okres trwania umowy, przy czym rozpoczęcie wykonywania obowiązków Operatora Koncesjodawca przewiduje niezwłocznie po podpisaniu umowy i przekazaniu nieruchomości protokołem zdawczo - odbiorczym. Oddanie do użytkowania obiektów przewiduje się na I kwartał 2013 r. Po upływie czasu trwania umowy koncesji Koncesjonariusz zwróci obiekty Koncesjodawcy. 5. Obiekty wyposażone zostaną w niezbędne do funkcjonowania meble, sprzęt komputerowy, oprogramowanie, sprzęt multimedialny oraz pozostałe wyposażenie (całe wyposażenie dotyczy części wspólnych pomieszczeń oraz pomieszczeń wykorzystywanych przez Koncesjonariusza). Do dyspozycji Koncesjonariuszowi przekazany zostanie również parking na 23 samochody. 6. Do zadań Koncesjonariusza należeć będzie administrowanie nieruchomością, na której znajdują się obiekty wchodzące w skład Toruńskiego Inkubatora Technologicznego. Będzie on odpowiadać za utrzymanie wysokiego standardu udostępnionych powierzchni, zapewnienie bieżących potrzeb eksploatacyjnych, a także pobór i rozliczanie opłat uiszczanych przez lokatorów. Do zadań Koncesjonariusza ponadto będą należeć dbałość o zapełnienie Inkubatora lokatorami oraz moderacja podejmowanych inicjatyw tj. organizacja szkoleń i konferencji, świadczenie usług doradczych, prawnych i księgowych oraz wdrażanie projektów tematycznych, współpraca ze środowiskiem naukowym, promocja TIT. 7. Intencją Koncesjodawcy jest, aby wynagrodzeniem Koncesjonariusza było wyłącznie prawo do wykonywania przedmiotu koncesji, w tym pobierania pożytków bez obowiązku świadczenia wynagrodzenia pieniężnego ze strony Koncesjodawcy. 8. Koncesjonariusz będzie świadczył usługi objęte koncesją na rzecz osób trzecich w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. 9. W dniu 13.05.2010 r. została zawarta, pomiędzy Województwem Kujawsko-Pomorskim a Gminą Miasta Toruń, umowa o dofinansowanie projektu pn. Toruński Inkubator Technologiczny, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, działania 4.1 Rozwój infrastruktury ICT. Zgodnie z umową o dofinansowanie całkowity koszt realizacji projektu wynosi 14 467 297,37 zł; Środki RPO WK-P - 75% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu 10 850 473,02 zł; środki własne - 25 % kosztów projektu 3 616 824,35 zł. 10. Projekt utworzenia Inkubatora zakłada stworzenie w rewitalizowanym obiekcie Młynów Toruńskich warunków dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego w regionie. Celem projektu jest utworzenie bazy dla wdrożenia nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w postaci inkubatora technologicznego skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw branży ICT, gdzie młodzi przedsiębiorcy lub przedsiębiorcy poszukujący możliwości dalszego rozwoju otrzymają nie tylko pomoc doradczo-informacyjną, ale również wsparcie w zakresie stymulowania współpracy ze środowiskiem naukowym. Z uwagi na to, iż Inkubator jest przeznaczony dla firm działających w branży ICT, Inkubator Technologiczny zaplanowano wyposażyć w sprzęt komputerowy w postaci m.in.: zestawów komputerowych, skanerów, urządzeń wielofunkcyjnych (drukarka, kopiarka), projektora multimedialnego, routera bezprzewodowego z funkcją VOIP, kamery internetowej do prowadzenia wideokonferencji, komputera kompresującego, mixera HDSDI do realizacji obrazu na żywo + intercomy, stacji do montażu z oprogramowaniem Adobe CS4 Master Collection, kamery PWM EX3, specjalistyczne oprogramowania oraz specjalistyczne wyposażenie zgodne z profilem działalności, a także sprzęt biurowy i meble (oczekiwania oferenta co do wyposażenia - na etapie negocjacji). 11. ICT - technologie informatyczno-komunikacyjne, dział technologii zajmujący się technologią przesyłu informacji oraz narzędziami logicznymi do sterowania przepływem, a także transmisją danych za pomocą różnych medium. Termin ICT jest również używany w odniesieniu do wszelakiej maści połączeń audio-wideo, czy telefonu z sieciami komputerowymi, za pomocą jednego okablowania lub połączenia. Przykładem zastosowania teleinformatyki tj. połączenia przesyłu telefonii i zastosowań informatycznych, jest powszechnie stosowana technologia VOIP, która bez ograniczeń i limitów może śmiało konkurować z tradycyjnym telefonem oraz przekazywaniem dźwięku/obrazu. Teleinformatyka wkracza do wszystkich dziedzin naszego życia, takich jak: edukacji, handlu, opieki medycznej, motoryzacji, bankowości, finansów, administracji, marketingu, rozrywki i wielu innych. Możliwy jest elektroniczny obrót pieniądzem, przesyłanie dokumentów w formie elektronicznej, transmisja już nie tylko plików tekstowych, ale również dźwięku i obrazu oraz zdalne zarządzanie budynkami. 12. Wsparcie biznesu w Inkubatorze obejmie: a) preferencyjne stawki czynszu rosnące wraz z upływem pobytu w inkubatorze: - 1 rok - 40 % stawki rynkowej na danym obszarze, - 2 rok - 60 % stawki rynkowej na danym obszarze, - 3 rok - 80 % stawki rynkowej na danym obszarze, - 4 i 5 rok - 100% stawki rynkowej na danym obszarze, b) bezpłatne do 4 roku: szkolenia oraz usługi doradcze, księgowe, prawne i informacyjne; c) płatne od 5 roku: szkolenia oraz usługi doradcze, księgowe, prawne i informacyjne; d) dostęp do wspólnej infrastruktury technicznej serwisowej, dostęp do szerokopasmowego łącza internetowego; e) dostęp do różnorodnych lokalnych i globalnych sieci biznesowych; f) pomoc i organizację współpracy ze szkołami wyższymi i jednostkami badawczymi. 13. Od 6 roku preferencyjne stawki czynszu będą stosowane do co najmniej 20 % lokatorów przebywających w Inkubatorze od 1 roku do 3 lat. 14. Wybór lokatorów prowadzony będzie oparciu o wspólnie opracowany przez Gminę i Operatora Regulamin wynajmu powierzchni lokatorom TIT. Rada TIT, składać się będzie z maksymalnie 6 członków powoływanych w następujących sposób: - 2 członków powołuje Operator, - 2 członków powołują Lokatorzy TIT (po pierwszym naborze), - 2 członków powołuje Gmina Miasta Toruń. 15. Inkubator znajdować się będzie na przedostatniej i ostatniej kondygnacji części silosów oraz dwóch ostatnich kondygnacjach młyna. W Inkubatorze przewidziano lokalizację przestrzeni funkcjonalnych tworzących: a) powierzchnię biurową: - przeznaczoną do wynajęcia przez MŚP (8 pokoi 3-osobowych oraz powierzchnia typu open-space na 17 stanowisk), - e-biuro inkubatora na 2-3 stanowiska (w zależności od popytu), - przeznaczoną dla kierownictwa i administracji TIT; b) powierzchnię biurowo-laboratoryjną (Laboratoria Multimedialne i Kreatywne) wyposażoną w określone urządzenia techniczne i technologiczne, czasopisma branżowe oraz wszelkiego rodzaju publikacje (również e-booki) kształtujące kreatywność przedsiębiorców; c) powierzchnię obsługową złożoną z 3 sal konferencyjnych (możliwość połączenia sal), meeting roomu oraz części klubowej przeznaczonej na spotkania biznesowe m.in. Lokatorów Inkubatora (klub przedsiębiorcy); d) powierzchnię pomocniczą złożoną z komunikacji, pomieszczeń sanitarnych, gospodarczych i technicznych; e) parking - 23 miejsca. 16. Przewiduje się, iż okres pobytu firmy w inkubatorze wyniesie 3 - 5 lat. Pod koniec tego okresu warunki ekonomiczne (czynsz i opłaty) nie będą odbiegać od stawek w najbliższym otoczeniu. 17. Operatorem może zostać podmiot niezwiązany w żaden sposób z Gminą Miasta Toruń. 18. Gmina Miasta Toruń będzie prowadzić stały nadzór nad prawidłowym wykonywaniem umowy zawartej z Operatorem. 19. Operator zobowiązany będzie do: - sporządzenia i przekazania Koncesjodawcy sprawozdania obejmującego wyłącznie działalność w zakresie określonym umową w terminie do 31 stycznia każdego roku obowiązywania umowy. - corocznego sporządzania pisemnej inwentaryzacji wszystkich mebli, wyposażenia, sprzętu biurowego, materiałów i dostarczenie pisemnego sprawozdania z powyższej inwentaryzacji Koncesjodawcy; Operator będzie dokumentował wszelkie poważne uszkodzenia lub straty, w inwentarzu w trakcie trwania umowy koncesji i niezwłocznie po stwierdzeniu takich szkód lub strat przez Koncesjonariusza; - comiesięcznego pisemnego informowania Koncesjodawcy (do każdego 15 dnia następnego miesiąca) o lokatorach wynajmujących powierzchnię; informacja zawierać będzie min. nazwy lokatorów oraz wielkość wynajmowanej powierzchni; - niezwłocznego informowania Koncesjodawcy, o każdej i wszelkich awariach, uszkodzeniach w TIT, na terenie nieruchomości oraz możliwości ich wystąpienia, w szczególności wskazując czy dana awaria lub uszkodzenie może być naprawione w ramach posiadanych gwarancji lub rękojmi. 20. Odbiorcą usług Inkubatora będą firmy posiadające status małego lub średniego przedsiębiorstwa z branży ICT rozpoczynające działalność w sektorze (typu start - up) i przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji poszukujące możliwości dalszego rozwoju oraz ich pracownicy. 21. Wszystkie przychody, jakie będzie generował projekt w czasie i po okresie trwałości, osiągane będą przez Operatora Zewnętrznego z tytułu m.in. najmu powierzchni przeznaczonych dla zainteresowanych przedsiębiorców z sektora ICT, doradztwa prawnego, finansowego, marketingowego czy patentowego, świadczenia usługi e-biura, świadczenia usług w postaci organizacji spotkań klubu przedsiębiorcy, usług w zakresie PR oraz informatycznym, jak również z wykorzystania bazy seminaryjno - konferencyjnej, zarówno dla podmiotów wewnętrznych, jak i zewnętrznych. 22. Zakłada się, że od 3 roku działalności, koncesjonariusz będzie ponosił nakłady odtworzeniowe. Wartość ta winna odpowiadać zakupom odpowiadającym odtworzeniu wartości użytkowej sprzętu informatycznego i części wyposażenia oraz prowadzeniu prac remontowych. Odnowa ta będzie odbywać się w okresie co 3-6 lat, tak aby zwracany Koncesjodawcy przedmiot koncesji był w stanie niepogorszonym. 23. Koncesjonariusz ponosił będzie koszty utylizacji, jeśli taka potrzeba wystąpi. 24. Planowany okres na jaki zostanie zawarta umowa koncesji wynosi nie więcej niż 15 lat. 25. Koncesjonariusz, w ramach przysługującego mu prawa do korzystania z obiektów, odpowiedzialny będzie za: 1) Zarządzanie gospodarcze (techniczne) Nieruchomościami (dotyczące utrzymania Nieruchomości i zachowania w niepogorszonym stanie oraz zarządzania funkcjonowaniem Nieruchomości oraz niezabudowaną częścią Nieruchomości), obejmować będzie m.in.: a) prowadzenie na bieżąco wszelkiej dokumentacji technicznej w tym księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego, b) doroczne sporządzenie pisemnej inwentaryzacji wszystkich mebli, wyposażenia, sprzętu biurowego, materiałów i dostarczenie pisemnego sprawozdania z powyższej inwentaryzacji Koncesjodawcy; Koncesjonariusz będzie dokumentował wszelkie poważne uszkodzenia lub straty, w inwentarzu w trakcie trwania umowy koncesji i niezwłocznie po stwierdzeniu takich szkód lub strat przez Koncesjonariusza; c) comiesięczne pisemne informowanie Koncesjodawcy (do każdego 15 dnia następnego miesiąca) o lokatorach wynajmujących powierzchnię; informacja zawierać będzie min. nazwy lokatorów, wielkość wynajmowanej powierzchni, miesięczną wysokość czynszu wraz z informacją o wysokości pomocy de minimis; d) niezwłoczne informowanie Koncesjodawcy, o każdej i wszelkich awariach, uszkodzeniach w Inkubatorze, na terenie nieruchomości oraz możliwości ich wystąpienia, w szczególności wskazując czy dana awaria lub uszkodzenie może być naprawione w ramach posiadanych gwarancji lub rękojmi; e) przygotowanie i przeprowadzanie (lub nadzór nad zaangażowanymi podmiotami) wszelkich przeglądów serwisowych, pomiarów, badań, konserwacji, napraw, remontów i modernizacji obiektów Toruńskiego Inkubatora Technologicznego i wszelkich instalacji i urządzeń znajdujących się na terenie Inkubatora lub nieruchomości; w tym wynikających z odrębnych przepisów. Koncesjonariusz będzie odpowiedzialny za zapewnienie, że wszystkie bieżące naprawy, wymiany i konserwacje będą jakości i klasy co najmniej równej tej, co przedmiot takiej naprawy lub konserwacji; f) utrzymanie w należytym porządku pomieszczeń służących do wspólnego użytku oraz terenu przyległego, m.in. poprzez sprzątanie, odśnieżanie, mycie okien, drzwi itp., g) obsługę lokatorów (przygotowywanie, zawieranie, rozwiązywanie umów najmu itp.) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, h) opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości, w tym m.in.: opłaty z tytułu podatku od nieruchomości, i) ubezpieczenie nieruchomości w zakresie: - ubezpieczenie od ognia i zdarzeń losowych w pełnym zakresie, - ubezpieczenie wyposażenia od włamania, kradzieży i zniszczenia w pełnym zakresie, - zapewnienie ochrony przeciwpożarowej nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami, j) zawarcie stosownych umów na dostawę mediów i ich bieżące opłacanie. 2) Archiwizowanie i przechowywanie dokumentów związanych z zarządzaną nieruchomością, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 26. Uruchomienie i zarządzanie nieruchomością - Toruńskim Inkubatorem Technologicznym, wykorzystując w tym celu nieruchomości Toruńskiego Inkubatora Technologicznego oraz zapewnienie usług wsparcia dla lokatorów, polegające na: 1) Osiągnięciu minimalnego poziomu liczby lokatorów Inkubatora tj. przedsiębiorstw z branży ICT na koniec IV kwartału 2013 roku w liczbie 27. Wybór lokatorów Koncesjonariusz prowadzić będzie oparciu o opracowany i zatwierdzony przez Radę Inkubatora Regulamin wynajmu powierzchni lokatorom TIT. 2) Zapewnieniu lokatorom TIT usług bytowych w postaci: a) usług podstawowych dostępnych w ramach opłaty za czynsz: - wynajem powierzchni biurowej, - dzierżawa 1 miejsca parkingowego w cenie wynajmu powierzchni, kolejne płatne, - dostęp do linii telefonicznej i faxu, - dostęp do internetu, stały adres IP, - podstawowej obsługi kancelaryjnej, w szczególności w zakresie prowadzenia recepcji i punktu informacyjnego, - prostych usług biurowych- drukowania, kopiowania, - zamieszczania podstawowych informacji (dane teleadresowe, przedmiot działalności, produkty/ usługi) na stronie internetowej TIT, - wynajem sal szkoleniowo-konferencyjnych, meeting roomu, laboratorium kreatywnego lub multimedialnego oraz klubu przedsiębiorcy w zakresie określonym w Regulaminie TIT, b) usług podstawowych dostępnych w ramach zryczałtowanej opłaty eksploatacyjnej: - dostęp do pomieszczeń biurowych przez 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu, - dostawa prądu i ciepła w sezonie grzewczym, - dostęp do wody (ciepłej, zimnej), - dozór terenu wokół obiektów Inkubatora oraz ochrona mienia, - odśnieżanie, - sprzątanie powierzchni wspólnej, utrzymanie zieleni i porządku na terenie całej nieruchomości, - wywóz nieczystości stałych, - drobne naprawy i konserwacje, c) usług podstawowych - pozostałych odpłatnych: - wynajem sal szkoleniowo-konferencyjnych, meeting roomu, laboratorium kreatywnego lub multimedialnego oraz klubu przedsiębiorcy, powyżej limitów, - dzierżawa miejsc parkingowych, powyżej 1, - usług cateringowych - umożliwienie świadczenia usług cateringowych przez podmioty zewnętrzne na potrzeby lokatorów, - usług tłumaczenia - umożliwienie świadczenia usług tłumaczeniowych przez podmioty zewnętrzne na potrzeby lokatorów. 3) Prowadzeniu działalności w obiektach Toruńskiego Inkubatora Technologicznego zgodnie z zasadami gospodarności oraz dobrego zarządzania. 4) Prowadzeniu pełnej i rzetelnej dokumentacji, ksiąg, sprawozdań finansowych z prowadzonej działalności, odrębnej dla Toruńskiego Inkubatora Technologicznego - wydzielone księgi. 5) Zarządzaniu powierzchnią komercyjną, w tym rozliczanie i windykacja płatności. 6) Prowadzeniu korespondencji w sprawach dotyczących Toruńskiego Inkubatora Technologicznego. 7) Planowaniu, przekazywaniu, wdrażaniu, koordynowaniu i nadzorowaniu wszystkich spraw związanych z kreowaniem wizerunku Toruńskiego Inkubatora Technologicznego w Polsce i poza jej granicami i innych działań promocyjnych dotyczących TIT. 8) Organizacji imprez mających na celu promocję Toruńskiego Inkubatora Technologicznego i jego działalności. 9) Wykorzystywaniu potencjału Toruńskiego Inkubatora Technologicznego poprzez realizowanie optymalnego programu akcji edukacyjnych, promocyjnych, informacyjnych. 10) Prowadzeniu polityki informacyjnej dotyczącej działalności Toruńskiego Inkubatora Technologicznego i jego lokatorów w zakresie: a) prowadzenia strony internetowej Toruńskiego Inkubatora Technologicznego, w zakresie m.in. pełnej informacji o TIT, jego możliwościach lokalowych, warunkach ich zasiedlania i o jego lokatorach, b) zamieszczania ogłoszeń, materiałów sponsorowanych i informacji w prasie lokalnej, uczelnianej, specjalistycznej, c) organizowania konferencji naukowych i szkoleń dla potencjalnych lokatorów Toruńskiego Inkubatora Technologicznego oraz środowiska biznesu, świata nauki oraz sektora publicznego, d) opracowywaniu i wykonywaniu planów marketingowych dla Toruńskiego Inkubatora Technologicznego, zarządzanie marką Inkubatora, e) utrzymywaniu stałych kontaktów z mediami, sponsorami, reklamodawcami i innymi instytucjami w ramach polityki informacyjnej i Public Relation (PR). 11) Świadczeniu specjalistycznych usług doradczo - szkoleniowych w zakresie m.in.: a) prawa (doradztwo w zakresie ochrony własności intelektualnej, prawa gospodarczego, prawa cywilnego, prawa podatkowego), b) marketingu (pomoc w opracowaniu strategii marketingowej, tworzenia planów marketingowych, określanie odpowiadającym tym planom budżetów i kontrola i ich wykonania), c) finansów i księgowości (m.in. pozyskiwaniu środków zewnętrznych na finansowanie działalności innowacyjnej i rozwojowej, rozliczania pomocy publicznej). 12) Pomocy lokatorom Toruńskiego Inkubatora Technologicznego w nawiązywaniu kontaktów z jednostkami naukowo-badawczymi, uczelniami wyższymi, w kraju i za granicą prowadzącej do realizacji wspólnych projektów badawczych w zakresie komercjalizacji wiedzy i transferu technologii. 27. Sporządzenia i przekazania Koncesjodawcy sprawozdań kwartalnych w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po danym kwartale oraz rocznych w terminie do dnia 31 marca, jednostce organizacyjnej Urzędu Miasta Torunia, w której kompetencjach będą sprawy Inkubatora, o sposobie wykorzystania przedmiotu koncesji oraz osiągniętych wskaźnikach realizacji projektu, w przypadku sprawozdań rocznych w roku poprzednim oraz wykonanych konserwacjach, remontach i innych pracach na przedmiocie koncesji. 28. Trwałość projektu wynosi 5 lat od momentu zakończenia realizacji (planowany termin rozliczenia z Urzędem Marszałkowskim - III kwartał 2013 r.). Wskaźniki projektu, które należy utrzymać w tym okresie: produktu - 1 obiekt, rezultatu - 27 lokatorów, utworzonych miejsc pracy - 7..

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III. WARUNKI UDZIAŁU

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) WADIUM

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

Kryteria znaczenie:

IV.3) WARUNKI UZNANIA OFERTY ZA NIEODPOWIADAJĄCĄ WYMAGANIOM KONCESJODAWCY SKUTKUJĄCE NIEDOPUSZCZENIEM OFERT DO OCENY I PORÓWNANIA

1. Koncesjodawca nie dopuści do oceny i porównania złożonych ofert, gdy: a) Treść oferty nie spełnia warunków uzgodnionych podczas negocjacji; b) Oferta została złożona przez podmioty niezaproszone do negocjacji; c) Oferta została złożona po upływie terminu wyznaczonego przez Koncesjodawcę; d) W ofercie brak informacji o zachowaniu wskaźników podanych przez Koncesjodawcę w okresie trwałości; e) Wartości wskaźników podane w ofercie są mniejsze od wartości podanych przez Koncesjodawcę; f) Oferent nie wyraził zgody na przedłużenie terminu ważności oferty; g) Oferta została złożona przez osoby nienależycie umocowane; h) Koncesjodawca posiada dowody, za pomocą których potrafi wykazać brak spełnienia przez Kandydata warunków udziału w postępowaniu; i) Złożenie przez Kandydata oferty stanowić będzie czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; j) Treść oferty jest niezgodna z opisem warunków, o których mowa w art. 15 ust.2 ustawy koncesji na roboty budowlane lub usługi; k) Oferta jest nieważna na zasadach ogólnych.

IV.4) OKOLICZNOŚCI UZASADNIAJĄCE ODWOŁANIE POSTĘPOWANIA

1. Brak wniosków o zawarcie umowy koncesji, spełniających wymogi formalne. 2. Brak ofert spełniających wymagania określone w opisie warunków koncesji. 3. Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym lub nie leży w interesie Koncesjodawcy. 4. Wystąpiła wada lub okoliczność uniemożliwiająca zawarcie ważnej umowy koncesji na usługi.

IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

Miejsce i termin składania wniosków o zawarcie umowy koncesji: 07.09.2012 godzina 11:30, miejsce: Urzędu Miasta Torunia, Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego, ul. Grudziądzka 126 b, pokój nr 216 A.