WSA 2.2 - Nadanie numeru PESEL
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | dowody osobiste, meldunki, rejestry mieszkańców |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Administracyjnych |
Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Spraw Administracyjnych
Adres: ul. Batorego 38/40, 87-100 Toruń
od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 17.00
Telefon: 56 611 83 50, e-mail: wsa@um.torun.pl
oraz od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00 w punktach:
- CH PLAZA, ul. Wł. Broniewskiego 90,
- CH COPERNICUS, ul. Żółkiewskiego 15.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572);
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r., poz. 736);
- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r., poz. 671);
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 grudnia 2023 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania o odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2023 r., poz. 2798).
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2070),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U. z 2015 r., poz. 1984).
Dokumenty od wnioskodawcy:
1. Nadanie numeru PESEL przy zameldowaniu:
-
wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”,
-
dowód osobisty lub paszport, a dla cudzoziemców – paszport oraz dokument uzyskany na terenie RP, tj. wiza, karta pobytu, zezwolenie na pobyt stały lub zezwolenie na pobyt czasowy, zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE,
-
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu w oryginale). Tytułem prawnym może być w szczególności: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
2. Nadanie numeru PESEL przy złożeniu wniosku o wydanie dowodu osobistego:
-
wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego,
-
kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 ´ 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami - o ile nie występują przesłanki, o których mowa w art. 29 ust. 2-4 ustawy.",
-
Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o rozdzielczości co najmniej 492 ´ 633 piksele i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB, tak aby fotografia zachowywała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 ´ 45 mm, spełniającą wymogi, o których mowa w ust. 1 i 2.
Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
-
paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość,
-
dokument poświadczający obywatelstwo polskie,
-
odpis skrócony aktu urodzenia (osoby, które zawarły związek małżeński dodatkowo załączają odpis skrócony aktu małżeństwa – do wglądu.
3. Nadanie numeru PESEL dla osób obowiązanych do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów:
-
wniosek o nadanie numeru PESEL ,
-
dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemców – dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
II. Wymagane opłaty
Brak
III. Termin i tryb realizacji
Rozpatrzenie wniosku bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od złożenia wniosku.
IV. Jednostka odpowiedzialna
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
pok. 29,
telefony: 56/611 83 11, -12, -17, -47, -52, -53, -58, -57, - 59.
V. Tryb odwoławczyNie przysługuje.
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych |
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorami są:
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora. Z administratorem – Ministrem Spraw Zagranicznych pisemnie, telefonicznie lub zgłosić się osobiście. Z administratorem – Prezydentem Miasta Torunia można się skontaktować pisemnie za pośrednictwem administratora danych osobowych, na adres siedziby administratora: 87-100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8 |
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/i skontaktować e-mailowo: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/i skontaktować e-mailowo: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Administrator – Minister Spraw Zagranicznych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/i skontaktować e-mailowo: iod@msz.gov.pl Administrator – Prezydent Miasta Torunia wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/i skontaktować e-mailowo:iod@um.torun.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Danych Osobowych, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pana/i dane będą przetwarzane w celu:
Pana/i dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności i ustawy o dowodach osobistych. |
ODBIORCY DANYCH
|
Pana/i dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pana/i. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo. |
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Panu/i prawo dostępu do Pana/i danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka. |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO |
Przysługuje Panu/i również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pana/i zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. |
RÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH |
Pana/i dane do rejestru PESEL, rejestru RDO, rejestru mieszkańców, Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców oraz w dokumentacji papierowej wprowadzane są przez następujące organy:
|
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych. |