[start]W dniu 28 lutego 2023 r. odbędą się wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Torunia. Młodzi mieszkańcy Torunia będą wybierać 25 członków Rady.[koniec]

Młodzieżowa Rada Miasta Torunia została powołana przez Radę Miasta Torunia uchwałą nr 984/22 z dnia 15 grudnia 2022 r. Wybory członków Młodzieżowej Rady zostały natomiast zarządzone uchwałą nr 985/22 z dnia 15 grudnia 2023r.

Zostaną one przeprowadzone zgodnie z poniżej podanym harmonogramem:

  • Podmiot: Młodzieżowa Rada Miasta Torunia
  • Termin wyborów: 28.02.2023r., (wtorek)

  • Ostateczny termin składania zgłoszeń kandydatów wraz z listami poparcia: 7.02.2023r.
  • Miejsce: ul. Wały gen Sikorskiego 8, ul. Wały gen Sikorskiego 8

  • Wybory odbędą się w godzinach 13.00 – 19.00.

Kto może się zgłosić?
Swoją kandydaturę do Młodzieżowej Rady może zgłosić każdy mieszkaniec Torunia, który w dniu rozpoczęcia kadencji Rady ukończy 14 rok życia i nie ukończy 19 roku życia. I kadencja Rady rozpoczyna się z dniem 1 marca 2023 roku.

Jakie dokumenty należy dostarczyć?
Wystarczy dostarczyć do Rady Miasta Torunia poprawnie wypełniony formularz z listą poparcia dla kandydata. Na liście poparcia musi się znaleźć co najmniej dziesięć podpisów od osób popierających kandydaturę. Muszą to być osoby zamieszkujące w Toruniu, które w dniu rozpoczęcia kadencji Rady ukończą 14 rok życia i nie ukończą 19 roku życia. Kandydat nie może poprzeć samego siebie. Mieszkaniec może udzielić poparcia nieograniczonej liczbie kandydatów.

Formularz listy poparcia jest dostępny w polu "Do pobrania".

Gdzie i w jaki sposób zgłosić swoją kandydaturę?
Listę poparcia z podpisami osób popierających kandydaci składają do Komisji Wyborczej zajmującej się organizacją wyborów członków Młodzieżowej Rady - działającej w siedzibie Rady Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń - Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Torunia, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.45 - 17.00 (na parterze głównego budynku Urzędu Miasta Torunia).

Dokument można też dostarczyć pocztą tradycyjną na adres:
Biuro Rady Miasta Torunia
Komisja Wyborcza ds. Młodzieżowej Rady Miasta Torunia
ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń

Co się stanie, jeżeli w dostarczonych dokumentach będą braki?
Komisja Wyborcza wezwie osobę dokonująca zgłoszenia do uzupełnienia braków.

Do kiedy można zgłaszać kandydatury?
Ostateczny termin zgłaszania kandydatury to 7 lutego 2023 r.


Dodatkowe informacje

Dodatkowe informacje dotyczące zgłoszeń do wyborów, a także wszystkich innych spraw związanych z wyborami, można uzyskać w Biurze Rady Miasta Torunia:


Zobacz też:



Załączniki:

Treść informacji dot. wyborów do MRMT
Zgłoszenie wraz z listą poparcia (.docx)
Zgłoszenie wraz z listą poparcia (.pdf)