Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Obsługi Mieszkańców
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 25, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 88 50 - sekretariat   e-mail: wom@um.torun.pl

Uwaga – ważna informacja !

 

  • pojazdy zarejestrowane na terenie Polski, które zostały zakupione lub sprzedane podlegają zgłoszeniu odpowiednio nabycia lub zbycia w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy lub wystawienia faktury, przy czym umowy zawarte do 31.12.2020 r. podlegają zgłoszeniu w terminie 180 dni.

  • złożenie wniosku o rejestrację pojazdu już zarejestrowanego na terenie Polski jest równoznaczne ze zgłoszeniem jego nabycia,

  • w przypadku niedotrzymania terminu zgłoszenia nabycia pojazdu, Urząd będzie zobowiązany do nałożenia kary pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 zł.

  • zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu można dokonać elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP, przesłać pocztą lub wrzucić do urny znajdującej się przed wejściem do Wydziału Obsługi Mieszkańców. Do zgłoszenia należy dołączyć kserokopię umowy lub faktury.

  • Zgłoszenie nabycia nie jest równoznaczne z wnioskiem o rejestrację pojazdu.

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Obsługi Mieszkańców - Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców
Toruń, ul. Wały Gen. Sikorskiego 25,
tel. 56 611 88 67

 Można dokonać rezerwacji wizyty na ustalony przez siebie termin - przejdź do systemu rezerwacji wizyt.

Podstawa prawna

  • Art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020r. , poz. 110 z późn. zm.)
  • § 2 ust 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych ( Dz. U. z 2017r., poz. 2355 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22.12.2003r.  w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2016r. poz. 689  z późn. zm.)

I. Dokumenty od wnioskodawcy

  • Wniosek o rejestrację według załączonego wzoru
  • Dowód rejestracyjny
  • Karta pojazdu, jeśli była wydana
  • Dowód własności pojazdu
  • Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane
  • Tablice rejestracyjne
  • Dowód osobisty
  • Polisa OC - przy odbiorze stałego dowodu rejestracyjnego

II. Wymagane opłaty

  • 180,50 (z wymianą tablic rejestracyjnych),
  • 121,50 (z wymianą tablicy - motocykle, przyczepy, ciągniki rolnicze);
  •  111,50 (z wymianą tablicy - motorowery)
  • 81,50 bez wymiany tablic rejestracyjnych (wszystkie pojazdy)
    Opłaty mogą być dokonane na miejscu lub przelane na konto:Urząd Miasta Torunia, Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8; nr konta: 33 1160 2202 0000 0002 7221 2086” 

III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi

Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku pod warunkiem kompletności dokumentów, z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu (czas oczekiwania na wyprodukowanie i dostarczenie dowodu rejestracyjnego z Warszawy ok. 30 dni).

IV. Tyb odwoławczy
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

V. Uwagi
Wniosek można złożyć osobiście w siedzibie Wydziału lub elektronicznie za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta Torunia

 

 



Załączniki: