Jednostka prowadząca sprawę:

Urząd Stanu Cywilnego
Adres: ul. Bydgoska 5, 87-100, Toruń
Telefon: 56 611 83 94, 56 611 83 95   e-mail: usc@um.torun.pl

Podstawa prawna:

  • Art. 37 ustawa  z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego. (Dz. U z 2020 r., poz. 463 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dni 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 698)
  • Rozporządzenie  Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia  5 lutego 2015 roku w sprawie przenoszenia aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 204 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1904)
  • Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada  2006 r. (Dz. U z 2020 r., poz. 1546)
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz .U. z 2020 r.  poz. 256.)

I.   DOKUMENTY  OD  WNIOSKODAWCY:

  • Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
  • Dokument tożsamości wnioskodawcy (do wglądu),
  • Zagraniczny dokument stanu cywilnego wraz z urzędowym tłumaczeniem dokumentu na język polski, archiwalny akt stanu cywilnego w postaci uwierzytelnionego odpisu, wpisu lub reprodukcji – jeżeli stanowią one podstawę uzupełnienia.

III.  OPŁATA  SKARBOWA:
        39  zł

Opłatę skarbową uiszcza się w kasie Urzędu Stanu Cywilnego
lub na konto Urzędu Miasta Torunia:
Bank Millennium nr konta  37 1160 2202 0000 0000 8344  0799 .
                                                                     
IV.   TERMIN  I TRYB  REALIZACJI  ODPOWIEDZI:

Bez zbędnej zwłoki.

V. JEDNOSTKA  ODPOWIEDZIALNA:

Urząd Stanu Cywilnego
87-100 Toruń
ul. Bydgoska 5

Urodzenia i Zgony parter, pokój nr 3
tel.: 56 611 83 87
Małżeństwa  I piętro pokój nr 7
tel.: 56 611 83 88
 
VI. TRYB  ODWOŁAWCZY:

Odwołanie do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem tutejszego urzędu  w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie uzupełnienia.

VII.  UWAGI:

Wniosek składa się do kierownika urzędu stanu cywilnego zgodnie z miejscem sporządzenia aktu, który podlega  uzupełnieniu.
Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się na wniosek osoby, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora.

 



Załączniki:

formularz
Uwaga: Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w Urzędzie Stanu Cywilnego w Toruniu