Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
Referat: Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
adres: ul. Fałata 39, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 88 92, email: mzon@um.torun.pl
UWAGA - WAŻNE INFORMACJE
Podstawa prawna:
I. Dokumenty od wnioskodawcy
II. Wymagane opłaty
Nie pobiera się.
III. Termin i tryb realizacji
Postępowanie w sprawie wydania orzeczenia co do zasady następuje w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku natomiast w przypadku wniosków składanych w celu kontynuacji ważnego orzeczenia termin załatwienia sprawy liczy się od pierwszego dnia po upływie ważności orzeczenia.
Wnioski w celu kontynuacji ważności orzeczenia należy złożyć nie wcześniej niż 2 miesiące przed utratą ważności orzeczenia, załączając dokumentację medyczną zgromadzoną od ostatniego posiedzenia komisji.
W przypadku gdy osoba niepełnosprawna posiada orzeczenie o niepełnosprawności (tj. osoba poniżej 16 roku życia) i występuje (po raz pierwszy) o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (jako osoba powyżej 16 roku życia) – może wystąpić z wnioskiem o wydanie orzeczenie o stopniu niepełnosprawności nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ważności orzeczenia o niepełnosprawności.
Wniosek podpisuje osoba zainteresowana, a w przypadku osób niepełnoletnich jej opiekun prawny – rodzic lub opiekun wyznaczony przez sąd, załączając do wniosku dokument wydany przez sąd potwierdzający ten fakt.
W sytuacji osoby pełnoletniej ubezwłasnowolnionej wniosek w jej imieniu składa opiekun prawny ustanowiony przez sąd, załączając jednocześnie decyzję sądu o ubezwłasnowolnieniu oraz zaświadczenie o ustanowieniu opiekuna prawnego (kopię oryginał do wglądu).
Jeżeli przedłożona wraz z wnioskiem dokumentacja jest niewystarczająca do wydania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, przewodniczący miejskiego zespołu zawiadamia na piśmie osobę zainteresowaną lub jej przedstawiciela ustawowego o konieczności jej uzupełnienia. Zawiadomienie to określa termin złożenia brakującej dokumentacji wraz pouczeniem, że nie uzupełnienie jej w określonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
O terminie rozpatrzenia wniosku przez skład orzekający zawiadamia się osobę zainteresowaną lub jej przedstawiciela ustawowego, nie później niż 7 dni przed posiedzeniem składu orzekającego.
IV. Jednostka odpowiedzialna
Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności WZiPS
Toruń, ul. Fałata 39, pokój nr 1
tel. 56 611 88 92
V. Tryb odwoławczy
Wnioskodawca, przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności może wnieść odwołanie do Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Bydgoszczy, za pośrednictwem miejskiego zespołu, który orzeczenie wydał.
Miejski zespół obowiązany jest przesłać odwołanie wraz z aktami sprawy do wojewódzkiego zespołu, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
Jeżeli miejski zespół uzna, że odwołanie zasługuje w całości na uwzględnienie, wydaje orzeczenie, w którym uchyla lub zmienia zaskarżone orzeczenie.
VI. Uwagi
Zespół udziela informacji telefonicznych wyłącznie w sprawach ogólnych, obowiązujących przepisów i procedur. Informacje dotyczące indywidualnych rozstrzygnięć sprawy czy wyznaczonych terminów posiedzeń udzielane są wyłącznie w siedzibie Zespołu za okazaniem dowodu osobistego.
Druki wniosku i zaświadczenia lekarskiego można pobrać w siedzibie Zespołu i Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta Torunia.
Zaktualizował: | Martyna Mielcarz-Iwińska |
---|---|
Data aktualizacji: | 22.10.2024 11:08 |
Załączniki: