Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Adres: ul. Grudziądzka 126 b, 87-100, Toruń
Telefon: 56 611 85 90   e-mail: wgn@um.torun.pl

Podstawa prawna

  • Art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. z 1998 r., Nr 133 poz. 872 z późn. zm.)

  • Art. 9a, art. 129 ust. 1, art. 130, art. 132 ust. 1 i 2, art. 134 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 121)

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.)

 

I. Dokumenty od wnioskodawcy

  • wniosek o odszkodowanie według załączonego wzoru

  • kserokopia ostatecznej decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego
    o przejęciu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego,

  • ewentualnie postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia praw spadkowych
    po zmarłym właścicielu nieruchomości oraz aktualne adresy spadkobierców.

II. Wymagane opłaty
Opłaty skarbowe:

  • wniosek – nie pobiera się,

  • 17 zł – pełnomocnictwo.

III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi

Wydanie decyzji administracyjnej do 30 dni po skompletowaniu materiałów
w sprawie, w tym również operatu szacunkowego określającego wartość gruntu zajętego pod drogę.

IV. Jednostka odpowiedzialna
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Toruń, ul. Grudziądzka 126 B
Tel. (56) 611 85 57, (56) 611 85 85

V. Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego.

VI. Uwagi
Wniosek można składać osobiście, w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta Torunia, za pośrednictwem poczty lub poczty elektronicznej wgn@um.torun.pl.

 



Załączniki: