Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Spraw Administracyjnych
Adres: ul. Batorego 38/40, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 83 50   e-mail: wsa@um.torun.pl

Podstawa prawna

- art. 19 i 20 ustawy Kodeks wyborczy (t.j. z 2019, poz. 684),

- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców i trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1316).

 

  1. Dokumenty od wnioskodawcy

1. Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców (dotyczy obywateli UE).

2. Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców. (dotyczy obywateli RP).

3. Dodatkowo należy wykazać okoliczności potwierdzające stały pobyt pod wskazanym adresem, gdyż organ wydający decyzję jest zobowiązanych do ich sprawdzenia.

4. Kserokopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość (dotyczy obywateli RP i UE)

II. Wymagane opłaty

Brak

III. Termin i tryb realizacji

Decyzja administracyjna wydana w ciągu 5 dni od dnia złożenia wniosku.

IV. Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Administracyjnych

Stanowisko ds. rejestrów ludności

Pokój nr 26; tel. 56 61 18 350, 56 61 18 323, 56 61 18 322

V. Tryb odwoławczy

Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.

VI. Uwagi

  1. Wyborcy wpisani na własny wniosek do rejestru wyborców korzystają na obszarze gminy z prawa wyborczego we wszystkich wyborach powszechnych i referendach bez konieczności ponawiania wniosku o wpisanie do rejestru wyborców w tej gminie.

  2. Zmiana przez wyborcę miejsca zameldowania na pobyt stały wywołuje, zgodnie z rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców i trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1316), następujący skutek:

- ujęcie wyborcy z urzędu w rejestrze wyborców gminy, w której dokonano zameldowania na pobyt stały (§7 ust. 7 cyt. rozporządzenia),

- skreślenie wyborcy z rejestru wyborców w gminie, w której wyborca był wpisany na własny wniosek (§ 7 ust. 5)

  1. W przypadku powrotu do miejsca stałego zameldowania, zgodnie z § 7 ust. 4 rozporządzenia jw., wyborca wpisany do rejestru wyborców w innej gminie jest zobowiązany złożyć w gminie, w której jest zameldowany na pobyt stały, oświadczenie, że ponownie stale zamieszkał na jej obszarze pod adresem zameldowania na pobyt stały. Skutkiem tego jest ponowne wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w tej gminie i skreślenie go z rejestru wyborców gminy, w której wpisał się na własny wniosek.

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą Kodeks wyborczy

TOŻSAMOŚÆ ADMINISTRATORA

Administratorami są:

  1. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, z siedzibą w Warszawie (02-591), ul. Stefana Batorego 5 – pełni rolę nadzorczą w zakresie rozwoju rejestru PESEL, odpowiada za poprawność danych w rejestrze PESEL i funkcjonowanie wydzielonej sieci umożliwiającej dostęp do rejestru.

 

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Prezydentem Miasta Torunia można się skontaktować pisemnie za pośrednictwem administratora danych osobowych, na adres siedziby administratora:

87-100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/i skontaktować e-mailowo: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator – Prezydent Miasta Torunia wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/i skontaktować e-mailowo:iod@um.torun.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Danych Osobowych, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pana/i dane będą przetwarzane w celu prowadzenia rejestru wyborców Gminy Miasta Toruń.

Pana/i dane będą przetwarzane na podstawie ustawy Kodeks wyborczy

ODBIORCY DANYCH

 

Pana/i dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy kodeks wyborczy.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w rejestrze wyborczym będą przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Panu/i prawo dostępu do Pana/i danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Panu/i również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pana/i zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

RÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pana/i dane do rejestru wyborców wprowadzane są przez organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego i wpisania do rejestru wyborców.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Kodeks wyborczy.

 



Załączniki:

Klauzula
pisemna deklaracja.
wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców.