Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Ochrony Ludności
Adres: ul. Legionów 70/76, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 93 00   e-mail: wol@um.torun.pl

Podstawa prawna

  • art. 208 ust. 1 i art. 210 ust 1 i 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1459 z późn. zm.);

  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju (Dz. U. z 2004 r. Nr 181 poz. 1872 z późn. zm.);

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 735).

 

  1. Dokumenty od wnioskodawcy

    Wniosek o przeznaczenie nieruchomości lub rzeczy ruchomych w ramach świadczeń rzeczowych na uzupełnienie etatowych/doraźnych potrzeb, planowanych do wykonania w czasie pokoju/w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny/o przeznaczenie nieruchomości na cele świadczeń rzeczowych w związku z używaniem ich w czasie kwalifikacji wojskowej powinien zawierać:

    - określenie jednostki organizacyjnej na rzecz której świadczenie ma być wykonane;

    - termin dostarczenia/udostępnienia;

    - miejsce dostarczenia/udostępnienia;

    - miejsce postoju jednostki organizacyjnej;

    - potrzebę zobowiązania do wykonania świadczenia bez odrębnego wezwania;

    - przeznaczenie i okres, przez jaki przedmioty świadczenia będą wykorzystane;

    - nazwę i rodzaj przedmiotu świadczenia;

    - miejscowość/dane o posiadaczu lub właścicielu;

    - liczbę sztuk.

  2. Wymagane opłaty

    Nie pobiera się.

  3. Termin i tryb realizacji

    Decyzja administracyjna do 30 dni od złożenia wniosku.

  4. Jednostka odpowiedzialna

  5. Wydział Ochrony Ludności
  6. Tryb odwoławczy

    Odwołanie od decyzji do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej)

TOŻSAMOŚÆ ADMINISTRATORA

Administratorem jest Prezydent Miasta Torunia w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Prezydentem Miasta Torunia można się skontaktować pisemnie za pośrednictwem administratora danych osobowych, na adres siedziby administratora:

87-100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator – Prezydent Miasta Torunia wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować mailowo: iod@um.torun.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Danych Osobowych, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

Nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju oraz świadczeń w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.

Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.

ODBIORCY DANYCH

 

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej podmiotom: wojskowym komendantom uzupełnień, jednostkom wojskowym wykonującym zadania na potrzeby obrony państwa – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań obronnych;

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane będą przetwarzane przez okres 10 lat licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku zakończenia sprawy.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

RÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej wprowadzane są przez organ gminy prowadzący postępowanie.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.

 



Załączniki:

Klauzula