Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Spraw Administracyjnych
Adres: ul. Batorego 38/40, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 83 50   e-mail: wsa@um.torun.pl

oraz punkt w: CH Plaza, przy ul. Wł. Broniewskiego 90, (poniedziałek –piątek : 9.00-17.00)

Podstawa prawna
  1. - art. 40 i 41 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r. poz. 657 z późn. zm.);

  2. -ustawa z dnia 14.07.2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 900);

  3. - rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu

obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411).

I. Dokumenty od wnioskodawcy

  1. 1. Wypełniony druk „Zgłoszenie pobytu czasowego” z potwierdzonym pobytem w lokalu, dokonanym przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu (druk odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – wzór w załączniku.

2. Do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu (dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.).

3. Paszport albo inny dokument uprawniający do przekroczenia granicy (np. dowód osobisty) i dokument uprawniający do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – do wglądu.*

 

II. Wymagane opłaty

Nieodpłatnie.

Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę reprezentuje pełnomocnik) – 17 zł – przy zaświadczeniach

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy – 17 zł.

Płatne przelewem na nr konta: Bank Millennium O/Toruń 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799; lub w kasie organu podatkowego, tj. w budynku Urzędu Miasta Torunia przy ul. Grudziądzkiej 126B

, na miejscu w Wydziale Spraw Administracyjnych przy ul. Stefana Batorego 38/40.

Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Obowiązek wniesienia opłaty powstaje z chwilą złożenia pełnomocnictwa.

Uwaga: zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia dokonuje się na podstawie art. 2 oraz załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827).

 

III. Termin i tryb realizacji

Bez zbędnej zwłoki.

Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.

Informacje dotyczące zameldowania na podstawie decyzji administracyjnej zostały opisane w karcie informacyjnej „Zameldowanie na podstawie decyzji administracyjnej”.

Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.

 

IV. Jednostka odpowiedzialna

Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Pokój nr 29, II piętro, telefon: 56/611 83 53, 611 83 17, 611 83 12, 611 83 58, 611 83 47, 611 83 52, 611 83 18, 611 83 57, 611 83 11, 611 83 55.

 

V. Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

 

VI. Uwagi

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Obowiązku meldunkowego dokonuje się osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie tj. w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

*Dokumenty uprawniające do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

- wiza,

albo

- odcisk stempla umieszczony w dokumencie podróży, potwierdzający złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,

- tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca,

- kartę pobytu,

- dokument „zgoda na pobyt tolerowany”,

- zezwolenie na pobyt czasowy,

- zezwolenie na pobyt stały,

- zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,

- decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,

- udzielenie w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej,

- zgody na pobyt ze względów humanitarnych,

- zgody na pobyt tolerowany.

Obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu a członek jego rodziny niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.

 



Załączniki:

Zameldowanie na pobyt czasowy
Pełnomocnictwo
Klauzula