Jednostka prowadząca sprawę:

Miejski Rzecznik Konsumentów
Adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 10 (pokój 15-16, I piętro), 87-100, Toruń
Telefon: 56 611 86 40, 56 611 86 41   e-mail: mrzk@um.torun.pl

Godziny urzędowania:
poniedziałek-piątek 7:30-15:30,
środa: 7:30-17:00.

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287)

- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740)

- Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1575 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1083)

- Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz.U. 2017, poz. 2070)

- Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 548 z późn. zm.)


I. Dokumenty od wnioskodawcy

   -  wniosek o rozpatrzenie sprawy z uzasadnieniem według załączonego wzoru,
    -  dokument potwierdzający dokonanie zakupu lub zawarcie umowy (paragon, rachunek, faktura, umowa),
    - kopia zgłoszenia reklamacyjnego,
  - inne pisma potwierdzające naruszenie prawa konsumenta.

II. Wymagane opłaty
Nie pobiera się

III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż
w ciągu miesiąca, a sprawy wymagającej korespondencji z przedsiębiorcą - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku. Wyżej określone terminy załatwienia sprawy mogą ulec wydłużeniu z powodów niezależnych od stron.

IV. Jednostka odpowiedzialna
Miejski Rzecznik Konsumentów
Toruń, ul. Wały Gen. Sikorskiego 10
pokój 15-16, I piętro,

tel. 56 611-86-40 ,  56 611-86-41
godz. urzędowania:poniedziałek-piątek 7.30-15.30, środa 7.30-17.00
osoba odpowiedzialna za realizację zadania -

p. Karol Posachowicz - tel. 56 611-86-40

V. Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

VI. Uwagi
Wniosek można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej bądź elektronicznej
     

 



Załączniki:

Wniosek o udzielenie pomocy prawnej
Wniosek o udzielenie pomocy prawnej