Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia
Zamawiający
Ogłoszenie nr 540007504-N-2019 z dnia 14-01-2019 r.
Toruń:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 500335-N-2019
Data: 07/01/2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia, Krajowy numer identyfikacyjny 59690300000, ul. ul. Wały gen. Sikorskiego  8, 87100   Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 566 118 713, e-mail bzp@um.torun.pl, faks 566 118 622.
Adres strony internetowej (url): www.bip.torun.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonania zadania pn. „Zagospodarowanie turystyczno-rekreacyjne terenów na osiedlu JAR w Toruniu”. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności następujący zakres prac: 1) Roboty przygotowawcze: rozebranie nawierzchni bitumicznych wraz z podbudową, rozbiórka fundamentów z cegieł, wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki; 1.1) Nadzór saperski (obejmujący: zbadanie terenu prac pod kątem istnienia niewypałów/niewybuchów przed rozpoczęciem robót ziemnych, asystowanie podczas robót ziemnych, zabezpieczenie niewypałów/niewybuchów wykrytych podczas prac oraz zgłaszanie ich odpowiednim służbom i Zamawiającemu), 2) Wykonanie bramy wejściowej z drewna klejonego oraz utwardzenia przy bramie z kostki betonowej; 3) Wykonanie amfiteatru o średnicy o konstrukcji żelbetowej z siedziskami z drewna egzotycznego i nawierzchnią z kostki brukowej płukanej; 4) Wykonanie promenady: a) roboty ziemne; b) nawierzchnie z kostki betonowej brukowej; c) plac „A” przy promenadzie: roboty ziemne, ściany oporowe, nawierzchnie betonowe; d) plac „B” przy promenadzie: roboty ziemne, schody terenowe z betonu żwirowego, nawierzchnie betonowe; e) dojście do promenady z kostki betonowej brukowej; 5) Punkt widokowy siedlisko ptaków: wykonanie fundamentów z kręgów betonowych, wykonanie tarasu z desek kompozytowych oraz balustrad drewnianych z poręczami; 6) Wykonanie dwóch pomostów drewnianych , mostku nad stawem o konstrukcji stalowo-drewnianej oraz dwóch kładek drewnianych; 7) Wykonanie nawierzchni: a) niwelacja terenu; b) ciągi piesze o nawierzchni mineralnej gliniasto-piaskowej, zakończone obrzeżem betonowym; c) ciąg rowerowy o nawierzchni mineralnej gliniasto-piaskowej, zakończony obrzeżem betonowym; d) chodnik przy parkingu z kostki betonowej brukowej; e) jezdnia przy parkingu oraz parking z kostki betonowej brukowej; 8) Siłownia zewnętrzna i ścieżka zdrowia, o nawierzchni bezpiecznej ze zrębek drewnianych, chodnikami z płyt betonowych, zawierająca urządzenia do ćwiczeń oraz tablicę z regulaminem; 9) Miejsca aktywnego wypoczynku i street-workout: ciągi piesze z kostki brukowej, nawierzchnia bezpieczna ze zrębek drewnianych, urządzenia do ćwiczeń street-workout; 10) Plac zabaw o nawierzchni bezpiecznej poliuretanowej (dla dzieci młodszych) i urządzeniami zabawowymi oraz plac zabaw o nawierzchni bezpiecznej ze zrębek drewnianych (dla dzieci starszych) i urządzeniami zabawowymi oraz tablicami informacyjnymi; 11) Elementy małej architektury, m.in.: ławki parkowe, kosze na śmieci, kosze na psie odchody, stojaki na rowery, stoły do ping-ponga, stoły do piłkarzyków, stoły plenerowe z ławkami, domki dla ptaków i nietoperzy; 12) Obiekty rekreacyjno-sportowe: górka saneczkowa, wybiegi dla psów (dla psów małych, średnich i dużych); 13) Kanalizacja deszczowa: odwodnienie parkingów, przyłącza do wpustów ulicznych; 14) Zieleń i zbiornik wodny: wycinka drzew, nasadzenie drzew, byliny i trawy, trawniki, renowacja zbiornika wodnego – stawu; 15) Prace elektryczne polegające na wykonaniu instalacji elektrycznych zewnętrznych dla zasilania obwodów oświetleniowych, montażu słupów oświetleniowych z oprawami LED; 16) Przekazanie pozyskanego surowca z wycinki drzew w stanie posegregowanym i przygotowanym zgodnie z normami oraz pod względem techniczno-handlowym do składnicy drewna prowadzonej dla Gminy Miasta Toruń przez firmę TAXLAS przy ul. Grunwaldzkiej 66 w Toruniu (w tym przekazanie Zamawiającemu podpisanych przez Wykonawcę i przedstawiciela składnicy protokołów zawierających co najmniej datę przekazania i wyszczególnienie ilości, rozmiarów, gatunku przekazanego drewna) oraz wywiezienie odpadów z wycinki - karpiny i gałęzi na wysypisko miejskie. 3. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w zakresie i w sposób określony w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (opracowania wykonane przez Geotechnica Sp. z o.o., w tym oświadczenie Zamawiającego dot. zastosowania materiałów i rozwiązań równoważnych, stanowiące załącznik nr 3 do umowy; części składowe dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wymienione w załączniku nr 1 do umowy) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, na podstawie oględzin terenu budowy oraz zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego decyzjami administracyjnymi. 4. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, osób wykonujących wskazane poniżej czynności związane robotami budowlanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia: czynności fizyczne i obsługa maszyn przy robotach ogólnobudowlanych związanych z budową ciągów pieszych i jezdnych oraz montażem urządzeń rekreacyjnych, robotach sanitarnych i robotach elektrycznych. Szczegóły dotyczące wymagań zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zawarte zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ 5. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 PZP oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 ustawy.
W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonania zadania pn. „Zagospodarowanie turystyczno-rekreacyjne terenów na osiedlu JAR w Toruniu”. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności następujący zakres prac: 1) Roboty przygotowawcze: rozebranie nawierzchni bitumicznych wraz z podbudową, rozbiórka fundamentów z cegieł, wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki; 1.1) Nadzór saperski (obejmujący: zbadanie terenu prac pod kątem istnienia niewypałów/niewybuchów przed rozpoczęciem robót ziemnych, asystowanie podczas robót ziemnych, zabezpieczenie niewypałów/niewybuchów wykrytych podczas prac oraz zgłaszanie ich odpowiednim służbom i Zamawiającemu), 2) Wykonanie bramy wejściowej z drewna klejonego oraz utwardzenia przy bramie z kostki betonowej; 3) Wykonanie amfiteatru o średnicy o konstrukcji żelbetowej z siedziskami z drewna egzotycznego i nawierzchnią z kostki brukowej płukanej; 4) Wykonanie promenady: a) roboty ziemne; b) nawierzchnie z kostki betonowej brukowej; c) plac „A” przy promenadzie: roboty ziemne, ściany oporowe, nawierzchnie betonowe; d) plac „B” przy promenadzie: roboty ziemne, schody terenowe z betonu żwirowego, nawierzchnie betonowe; e) dojście do promenady z kostki betonowej brukowej; 5) Punkt widokowy siedlisko ptaków: wykonanie fundamentów z kręgów betonowych, wykonanie tarasu z desek kompozytowych oraz balustrad drewnianych z poręczami; 6) Wykonanie dwóch pomostów drewnianych , mostku nad stawem o konstrukcji stalowo-drewnianej oraz dwóch kładek drewnianych; 7) Wykonanie nawierzchni: a) niwelacja terenu; b) ciągi piesze o nawierzchni mineralnej gliniasto-piaskowej, zakończone obrzeżem betonowym; c) ciąg rowerowy o nawierzchni mineralnej gliniasto-piaskowej, zakończony obrzeżem betonowym; d) chodnik przy parkingu z kostki betonowej brukowej; e) jezdnia przy parkingu oraz parking z kostki betonowej brukowej; 8) Siłownia zewnętrzna i ścieżka zdrowia, o nawierzchni bezpiecznej ze zrębek drewnianych, chodnikami z płyt betonowych, zawierająca urządzenia do ćwiczeń oraz tablicę z regulaminem; 9) Miejsca aktywnego wypoczynku i street-workout: ciągi piesze z kostki brukowej, nawierzchnia bezpieczna ze zrębek drewnianych, urządzenia do ćwiczeń street-workout; 10) Plac zabaw o nawierzchni bezpiecznej poliuretanowej (dla dzieci młodszych) i urządzeniami zabawowymi oraz plac zabaw o nawierzchni bezpiecznej ze zrębek drewnianych (dla dzieci starszych) i urządzeniami zabawowymi oraz tablicami informacyjnymi; 11) Elementy małej architektury, m.in.: ławki parkowe, kosze na śmieci, kosze na psie odchody, stojaki na rowery, stoły do ping-ponga, stoły do piłkarzyków, stoły plenerowe z ławkami, domki dla ptaków i nietoperzy; 12) Obiekty rekreacyjno-sportowe: górka saneczkowa, wybiegi dla psów (dla psów małych, średnich i dużych); 13) Kanalizacja deszczowa: odwodnienie parkingów, przyłącza do wpustów ulicznych; 14) Zieleń i zbiornik wodny: wycinka drzew, nasadzenie drzew, byliny i trawy, trawniki, renowacja zbiornika wodnego – stawu; 15) Prace elektryczne polegające na wykonaniu instalacji elektrycznych zewnętrznych dla zasilania obwodów oświetleniowych, montażu słupów oświetleniowych z oprawami LED; 16) Przekazanie pozyskanego surowca z wycinki drzew w stanie posegregowanym i przygotowanym zgodnie z normami oraz pod względem techniczno-handlowym do składnicy drewna prowadzonej dla Gminy Miasta Toruń przez firmę TAXLAS przy ul. Grunwaldzkiej 66 w Toruniu (w tym przekazanie Zamawiającemu podpisanych przez Wykonawcę i przedstawiciela składnicy protokołów zawierających co najmniej datę przekazania i wyszczególnienie ilości, rozmiarów, gatunku przekazanego drewna) oraz wywiezienie odpadów z wycinki - karpiny i gałęzi na wysypisko miejskie. 3. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w zakresie i w sposób określony w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (opracowania wykonane przez Geotechnica Sp. z o.o., w tym oświadczenie Zamawiającego dot. zastosowania materiałów i rozwiązań równoważnych, stanowiące załącznik nr 3 do umowy; części składowe dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wymienione w załączniku nr 1 do umowy) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, na podstawie oględzin terenu budowy oraz zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego decyzjami administracyjnymi. 4. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, osób wykonujących wskazane poniżej czynności związane robotami budowlanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia: czynności fizyczne i obsługa maszyn przy robotach ogólnobudowlanych związanych z budową ciągów pieszych i jezdnych oraz montażem urządzeń rekreacyjnych, robotach sanitarnych i robotach elektrycznych. Szczegóły dotyczące wymagań zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zawarte zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ 5. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 PZP oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 ustawy. 6. Rozwiązania równoważne 1) Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji, pod warunkiem, że nie obniżą określonych w dokumentacji standardów, będą posiadały wymagane odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. Wskazanie w dokumentacji technicznej przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych ma na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy stosownie do treści art. 30 ust. 5 Prawa zamówień publicznych złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających zastosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty i wykonania przedmiotu zamówienia ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji technicznej; w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zastosować do wykonania zamówienia materiały lub urządzenia lub rozwiązania zaproponowane w dokumentacji technicznej. 2) W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu) opisanych w dokumentacji technicznej, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji w dokumentacji technicznej, których dotyczy. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. 3) Wszystkie znaki towarowe, patenty lub świadectw pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu a także normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych wskazane w dokumentacji technicznej należy traktować wyłącznie jako przykładowe a Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń równoważnych, tj. o parametrach funkcjonalnych nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Wszystkie przewidziane w dokumentacji przetargowej parametry i wymogi techniczne przykładowych materiałów, urządzeń są parametrami minimalnymi chyba, że zapis mówi inaczej. 4) Do wszystkich znaków towarowych, patentów lub świadectw pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu a także norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych wskazanych w dokumentacji projektowej dopisuje się wyrazy "lub równoważne".

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 7)
W ogłoszeniu jest: INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) 1 . Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 2. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (zestawienie złożonych ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Wypełniony formularz oferty, wraz z tabelą wynagrodzenia ryczałtowego 5. Dowód wniesienia wadium (oryginał). 6. Oświadczenia: - oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od ..... do ..... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy). - Wykonawca na podstawie art. 36 b ust. 1 ustawy PZP składa oświadczenie jaką część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem firm podwykonawców – załącznik nr 12 – oświadczenie składane w przypadku korzystania z podwykonawców.
W ogłoszeniu powinno być: INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) 1 . Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 2. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (zestawienie złożonych ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Wypełniony formularz oferty, wraz z tabelą wynagrodzenia ryczałtowego 5. Dowód wniesienia wadium (oryginał) 6. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych, jeśli dotyczy. 7. Oświadczenia: - oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od ..... do ..... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy). - Wykonawca na podstawie art. 36 b ust. 1 ustawy PZP składa oświadczenie jaką część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem firm podwykonawców – załącznik nr 12 – oświadczenie składane w przypadku korzystania z podwykonawców.

 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych